Forum > Demolåtar

Kornstad goes dark...

<< < (3/6) > >>

Kornstad:
Kul att så många gillar basen!  :D
Tack för alla bra synpunkter.

Fick suttit en stund idag och har höjt pianot och trummorna en aning.
Minskat delay på sången och eq'at fram den en liten aning till, samt sänkt volymen på skriket som låg alldeles på tok för högt. (skall sjungas om sedan då det inte är riktigt bra ännu)

Lade till en refrängbit till efter den snabba versdelen och sedan tog det tvärstopp med inspirationen och jag fick inte ens en tillstymmelse till vettig idé på fortsättning.   :angry:
Jaja, man får sova på saken så släpper det nog.

Har tänkt mig ljuden av en olycka, lite ambulanser och dyl som inleder ett stigande intro innan det partiet som är nu kommer igång.

equality:
Long time no see, no hear... Inte min hemmaarena detta men med din pipa låter ju allt bra och vilket klös i basriffet... 

MaxB:
Skönt gitarrspel som kommer in efter en dryg minut. Så där skulle jag också vilja spela men jag kommer inte på sånt och lyssnar normalt inte på sån hård modern musik där sånt förekommer.
Jag gilar ljudbilden nu Trummorna är kick virvel och hihat i ljudlandskapet och behöver inte vara mer än så känner jag nu och pianot noterar jag.
Sången är fin, basen kul. Tja typ så tycker jag.

bjurte:
Lovande start, Appselut!!
Trummorna drunknar lite och borde höjas, men jag antar det ska snickras en hel del mera på denna..

Kornstad:
Ny version upplagd, beskrivning på vad som ändrats i första inlägget med låten.   :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion