Forum > Demolåtar
Stajo, Mack, Guran o Lazarus - Today
Marsall:
Jomenvisst ..Nu vart det mera levande med dom drumsen ... O helst reffen blev ett riktigt lyft .. Ja min fot vaknade verkligen till liv .. Gottmos! B) :)
stajo:
--- Citat från: MOMA skrivet 01.04.2016, 08:08:50 ---Jag tycker efterhand att den har artat sig riktigt bra den här! Om den sedan skulle göra sig bäst med eller utan trummor är väl en smaksak. Personligen tycker jag vissa låtar blir mer spännande med bara lätta slagverk eller ett par congas, men det där är upp till upphovsmannen/kvinnan och inte massa tyckare vid sidan om :D
Kul projekt!
MOMA
--- Slut citat ---
Precis det är så personligt vad man gillar men jag ångrar inte de nya trummorna och basen som gav liv till låten. Jag har nog hela tiden föreställt mig trummor till denna. Tack för kommentarer :)
Marsall
härligt :), har lagt till en ny version där jag höjt kicken lite, tycker det blir lite mer tryck...
Ja som sagt ny version i headern med ny basversion utan brus (om nu någon la märke till bruset), samt justeringar i vers 2 vad gäller kick'en. Tyckte även hihaten var lite hård så jag försökte hitta exakt tonen som stack ut och minska lite där...
Nu skall jag fokusera lite mer på kören...
ok blev för slätstruket... bort med eq och reverb från hi-hat och upp lite i volym
MaxB:
--- Citat från: stajo skrivet 01.04.2016, 06:20:58 ---
--- Citat från: Kornstad skrivet 31.03.2016, 23:08:26 ---Bra! Blev mycket mer liv i låten nu med trummorna.
Inget jättetryck i dem nu heller, men ändå lever hela arrangemanget upp direkt med den lilla variationen.
Känner att bastrumman försvinner lite och virveln sticker ut, men ett klart lyft ändå. Bra jobbat!
--- Slut citat ---
Tack Konrnstad, det är nog vid 1:56 till 2:08 som det är ett klickande ljud som faktiskt ligger ihop med bastrumman, skall se om vi kan göra något åt det. Har bastrumman och snare på separat spår så det kanske går ja och då ligger ju hihats också på separat spår hehe ;)
--- Slut citat ---
Vid 1:16 låter det som clic/rimshot tillsammans med kicken
Edit:
Vid 116 låter det som clic/rimshot tillsammans med kicken
stajo:
är det inte vid 1:56 du menar? Tycker det är en cool effekt... :)
MOMA:
Nämen, hörrni - det här är riktigt bra som det är - visst kan man fila i en del kanter, men det sitter ju!
Ha det!
MOMA
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida