Forum > Demolåtar

Stajo, Mack, Guran o Lazarus - Today

<< < (6/9) > >>

Marruschkka:

--- Citat från: Kornstad skrivet 21.03.2016, 14:03:09 ---Jag tycker det är bra!

Reagerar inte så mycket på soundet på trummorna egentligen, utan snarar det att de ligger monotont och gör samma takt rakt igenom hela låten.
En lite variation där tror jag skulle räcker för att lyfta hela låten ett snäpp och för att man inte skall sakna mer tryck etc.
Bra jobbat!

--- Slut citat ---

Kan hålla med om det, lite variation. Annars förbaskat bra samarbete :rolleyes: :wub:

Följer denna!

/Marre

MOMA:
Bra låt! Ännu bättre sång! Och slutligen ett attans bra arr!
Om jag skulle göra något kring trummorna - så skulle det vara att leta upp åttondelarna/sextondelarna (hi-hat) eller addera tamburin – det kan ibland kännas litet "stolpigt" om inte man har en hyfsat diskret hh eller dyl som håller flyt i tempot.

Men det är bara en fotnot på en väldigt bra låt och inspelning:)

MOMA

stajo:
Maxb
 B)

Marruschkka
Det är lite så jag också tycker, men visst hade det varit kul att höra en riktig trummis... annars skall jag testa med lite fills till.
Tack M :)

MOMA
härligt tack för komments, tamburin ja kanske på sista ref för att få till ytterligare variation.

Eddi:
Har just lyssnat på den trumlösa versionen och tycker att det låter helsikes bra men det saknas lite trummor :lol: Ja ambivalent här låten funkar nog med strykbräda också - ja bra låt helt klart - hur du nu får ihop det med trummor eller inte - jag gillar!

stajo:

--- Citat från: Eddi skrivet 25.03.2016, 02:38:22 ---Har just lyssnat på den trumlösa versionen och tycker att det låter helsikes bra men det saknas lite trummor :lol: Ja ambivalent här låten funkar nog med strykbräda också - ja bra låt helt klart - hur du nu får ihop det med trummor eller inte - jag gillar!

--- Slut citat ---

Tack Eddi nu har Lazarus fixat bas och trummor hoppas du gillar denna versionen också :)

Ja som sagt ny version med Lazarus på trummor och bas i trådhuvudet för de som orkar en runda till.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion