Forum > Färdiga produktioner

MOMA – Out of Order

<< < (2/6) > >>

Gurano:
En helt ok låt med bra tryck. Schysst ljud med bra nivåer.

Jag stör mig dock lite på ett ljud som i mina öron låter som knaster på flera ställen (det kan mycket väl vara synthen som låter så men jag upplever det som sagt som biljud/knaster: ex på knaster 67-69, 74-76, 83, 235-237, 242-244, 250-252 ... återkommer på flera ställen. 

Jag tycker att denna typ av stil kräver ett fett gurasolo - det saknade jag :D
Utan solo eller något annat fett så finns risk att takten blir tröttande.
/Gurano

Asti:
Skitsnyggt arrat och inspelat! Vad är det för ljud som sätter det fräcka beatet (utpanorerade åt varsitt håll)?
Fint när låten "lugnar ner sig" vid ca 3 minuter och när pianot kommer in och avslutas i dur!  :)
Vad gäller harmonier och melodi kanske inte så spännande, men väldigt fint framfört! Riktigt bra sång!
Tycker nivåer och mix funkar bra vad jag hör. Ser fram emot att höra hela sviten!
/Asti

Toby:
Mycket snygg vers och snyggt sound. Låter bra men störs av distljud som kommer med ojämna mellanrum. Kan vara detta som Gurano menar också. Tycker att det skulle hända något med arr/instrumentering i andra versen och refrängen. Något som lyfter det hela ännu mer. Det är låten utan tvekan värd för i grunden är den ju kanon. En sån här låt måste nästan ha ett solo. :)/Toby

Marsall:
fin produktion o mix as usual ..håller med om gurasolo ..Och så hör jag en trumpet som kör en svarande melodislinga efter out of order .. B)

MOMA:

--- Citat från: MaxB skrivet 13.03.2016, 20:33:09 ---Grymt! Härligt med omväxlingen efter tre minuter. Jag är inte 100% förtjust i basen som används men den levererar! Med tryck!

--- Slut citat ---

Tack för positiv och relevant kommentar! Basen är en klassisk fender i skruvad form, kanske att min mix dragit den för tungt, men tanken var god (support till elgitarren som drar det stora lasset i riffet) Ska kika!! Och på flera andra kloka kommentarer som kommer in:) (styrkan med KR!)

Gracias!

MOMA

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion