Forum > Färdiga produktioner

MOMA – Out of Order

<< < (3/6) > >>

HasseFX:
Nice! :)

Eddi:
Suverän låtidé jag får inte in några referenser i mitt huvud - jo kanske Franky goes to hollywood men ändå långt därifrån. Väldigt bra sväng med den basen och syntarna och det som jag först trodde var en häst - det är väl en lite muddig multi-handklapp va? Jag hör Guranos knäppningar men tror att det är den vandrande arpeggiosynten som gör det. Snyggt när pianot kommer in i slutet av det lugna. Håller med den som skrev att det bara måste in ett fläskigt gitarrsolo i denna någonstans. Annars toppenmix och bra sjunget gillar inte riktigt de-essern som mördar ditt "mission" t.ex. dock.

Ja jag ser fram emot hela de 14 minutrarna ihopsatta :D

karl:
Nyfiken på var den här är i sviten ? och hur det låter innan/ efter ? Tror (in my holy opinion ) att gitarren i versen behöver vara "skitigare" i versen eller att någon mer elgitarr spelar någon rytmisk figur...det blir aningen stift där nu och livlöst ...sort of
annars i vanlig ordning väldigt snygg prod. och du har så bra röst.
Nyfiken på vilken plattform du jobbar i ?

Allt gott karl

MOMA:

--- Citat från: MaxB skrivet 13.03.2016, 20:33:09 ---Grymt! Härligt med omväxlingen efter tre minuter. Jag är inte 100% förtjust i basen som används men den levererar! Med tryck!

--- Slut citat ---

Gracias! Har tagit ett varv med basisten (motsträvig typ) och lättat en aning på trycket faktiskt (lite)
--- Citat från: Gurano skrivet 14.03.2016, 18:31:41 ---En helt ok låt med bra tryck. Schysst ljud med bra nivåer.

Jag stör mig dock lite på ett ljud som i mina öron låter som knaster på flera ställen (det kan mycket väl vara synthen som låter så men jag upplever det som sagt som biljud/knaster: ex på knaster 67-69, 74-76, 83, 235-237, 242-244, 250-252 ... återkommer på flera ställen. 

Jag tycker att denna typ av stil kräver ett fett gurasolo - det saknade jag :D
Utan solo eller något annat fett så finns risk att takten blir tröttande.
/Gurano

--- Slut citat ---

Tack för input! Har gått igenom hela rasket, mixat om och lättat ett antal pluggar - hittar inget vasst som sticker (utom den arp synt som faktiskt ska "sticka hål" i arret då och då) Gitarrsolot får vänta till nästa låt. (ska försöka övertala mutade myran att göra en grej :)

--- Citat från: Asti skrivet 14.03.2016, 19:09:42 ---Skitsnyggt arrat och inspelat! Vad är det för ljud som sätter det fräcka beatet (utpanorerade åt varsitt håll)?
Fint när låten "lugnar ner sig" vid ca 3 minuter och när pianot kommer in och avslutas i dur!  :)
Vad gäller harmonier och melodi kanske inte så spännande, men väldigt fint framfört! Riktigt bra sång!
Tycker nivåer och mix funkar bra vad jag hör. Ser fram emot att höra hela sviten!
/Asti

--- Slut citat ---

Tack Asti! Beatet är en vansinnig sampling från en annan låt som jag sedan klippt upp i småbitar, tryckt igenom ett antal pluggar och min matmixer modell Electrolux 1963. Har nu jobbat igenom arret för variationens skull, och känner själv att det behövdes och gjorde sig ganska bra - harmonierna är kantigt strikta med tanke på budskapet i låten, vilket kanske blir mer uppenbart när hela sviten ligger på bordet :)

--- Citat från: Toby skrivet 14.03.2016, 19:19:13 ---Mycket snygg vers och snyggt sound. Låter bra men störs av distljud som kommer med ojämna mellanrum. Kan vara detta som Gurano menar också. Tycker att det skulle hända något med arr/instrumentering i andra versen och refrängen. Något som lyfter det hela ännu mer. Det är låten utan tvekan värd för i grunden är den ju kanon. En sån här låt måste nästan ha ett solo. :)/Toby

--- Slut citat ---

Toby - du hade helt rätt - med ett nytt arr på andra versen fick den lite, lite mer liv och energin håller bättre. Om det räcker för din smak låter jag vara osagt, men inom de strikta ramar som den här militäriska låten håller så känner jag att det lyfter ganska bra. Tack för bra kommentar!

--- Citat från: Eddi skrivet 15.03.2016, 02:38:24 ---Suverän låtidé jag får inte in några referenser i mitt huvud - jo kanske Franky goes to hollywood men ändå långt därifrån. Väldigt bra sväng med den basen och syntarna och det som jag först trodde var en häst - det är väl en lite muddig multi-handklapp va? Jag hör Guranos knäppningar men tror att det är den vandrande arpeggiosynten som gör det. Snyggt när pianot kommer in i slutet av det lugna. Håller med den som skrev att det bara måste in ett fläskigt gitarrsolo i denna någonstans. Annars toppenmix och bra sjunget gillar inte riktigt de-essern som mördar ditt "mission" t.ex. dock.

Ja jag ser fram emot hela de 14 minutrarna ihopsatta :D

--- Slut citat ---

Bra relevant kommentar Eddi! de-essern var egentligen en jäkligt kass ambition med en mindre väl vald kompressor. Hela rasket ligger nu i soptunnan utanför garaget:) Mycket bättre utan - friskt och fräscht utan plågsamma plugg-försök!

--- Citat från: karl skrivet 15.03.2016, 12:08:36 ---Nyfiken på var den här är i sviten ? och hur det låter innan/ efter ? Tror (in my holy opinion ) att gitarren i versen behöver vara "skitigare" i versen eller att någon mer elgitarr spelar någon rytmisk figur...det blir aningen stift där nu och livlöst ...sort of
annars i vanlig ordning väldigt snygg prod. och du har så bra röst.
Nyfiken på vilken plattform du jobbar i ?

Allt gott karl

--- Slut citat ---

Tack för bra kommentar Karl! Har gått igenom verserna och kikat närmare på gitarrerna (som drar lasset). För att hålla rytmen intakt valde jag att behålla riffet rent, men däremot har jag mixat om, och skitat till ljudet/balansen ett snäpp. Om det räcker är en smaksak - men jag känner att helheten vann på en vassare gura - tack!

MOMA

MOMA:

--- Citat från: pxm skrivet 14.03.2016, 15:16:09 ---Helcool komposition, härlig musik,
mixen sitter !!! Jävligt bra !!!  :wub:
Jag diggar detta och är glad att
jag lyssnade. Vill gärna höra hela
suiten.... :)

Bra, MOMA !!!

mvh

--- Slut citat ---

Fielen Dank! Lyckades misslyckas med en mix-session igår, men är nog på´t ikväll igen:) Sviten kommer upp!

Ha de gott!

MOMA

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion