Kontrollrummet

Roffe H - I trollskogen

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Jo det vart precis som jag trodde - mycket bättre med lyster på sången :D

Tack Eddi för återlyssning, det är alltid roligt när nån tror på en...jag kör på den.  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Nu blev sången mer distinkt och tydlig! Bra!
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Finurligt förslag från Eddi där -gillar det! En ännu lite trolligare touch blev det. Trolleritrollera vad jag blev gla´  :lol:
Plinkar på en låt...


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Finurligt förslag från Eddi där -gillar det! En ännu lite trolligare touch blev det. Trolleritrollera vad jag blev gla´  :lol:

Tack Plinka, alltid roligt när man kan sprida lite glädje  :D och Eddi kom med den förlösande idéen, lite som trolleri . Tror kanske att den börjar närma sig "färdig", känns så.
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Finare lyster nu o foten stampar fint med ..O diggar verkligen fiolljud o lir..Tycker du hittat din egna nisch iom det nu ..Mera Roffe av den varan  :) . Vid 176 en liiten skutt" på sången ..Men va tusan! trollen rockar i skogen o det gör jag  ..Nice! :D


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Härligt Roffe!
Det är skönt att höra med mer sång!
Oktaven sitter fint.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Marsall, Max: Tack för lyssning och kommentarer, skuttet låter jag nog vara (de är ju troll. Blir kanske mer fiol så småningom, måste öva mer först.  :lol:
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Så skönt det blev med oktavsång :P

Där lyfte låten så trol(l)skt :D

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Har inte läst vad andra skrivit.

Så här tänker jag:
En trevlig låt och helt proggig till sin karaktär ... typ a la 1976 - känslan är  helt rätt för det tycker jag.
Finns lite instrumentflöden man skulle kunna slipa på (lite stelbent ibland på tex guran) men det behövs eg inte fixas.

Jag störs inte av några mixnivåer - låter helt ok som progglåt :D

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Har inte läst vad andra skrivit.

Så här tänker jag:
En trevlig låt och helt proggig till sin karaktär ... typ a la 1976 - känslan är  helt rätt för det tycker jag.
Finns lite instrumentflöden man skulle kunna slipa på (lite stelbent ibland på tex guran) men det behövs eg inte fixas.

Jag störs inte av några mixnivåer - låter helt ok som progglåt :D

/G


Tack för lyssning, det är snarare fingrarna som börjar bli stela på gubben.  :lol:
/Roffe H


Så skönt det blev med oktavsång :P

Där lyfte låten så trol(l)skt :D

/Marre

Tack Marre för de orden, trolskt låter fint tycker jag.  :)
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Grymt bra Roffe! Härlig separation av instrument i mixen och en riktigt bra låt. Kunde tänka mig sången ett litet myrben upp (dock inte den panorerade kören). Men det är en smaksak. I mina lurar låter detta kanon! Alltid lika trevligt att lyssna till dina alster. :D


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Grymt bra Roffe! Härlig separation av instrument i mixen och en riktigt bra låt. Kunde tänka mig sången ett litet myrben upp (dock inte den panorerade kören). Men det är en smaksak. I mina lurar låter detta kanon! Alltid lika trevligt att lyssna till dina alster. :D

Zorrow, så roligt att du gillar att lyssna på mina låtar. Men jag tror den får vara färdig som den är nu... :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)