Goddagens kära kollegor!
Jag har stött på ett nytt problem nyligen som jag inte riktigt vet vad det beror på och tänkte vända mig till er expertis.
Jag har ett Presonus Audiobox 1818VSL som vi nyligen spelade in vår nya platta på och det var även första gången med det ljudkortet dessutom.
När vi spelade in trummorna så hände en jävligt udda grej som jag inte blev klok på alls, det kom med en massa missljud/Pops & Clicks/sprakande på det ena Overhead-spåret som vi inte märkte förrän i efterhand. Vi provade spela in trummor några dagar senare i ett annat sammanhang och då hamnade det här sprakandet på Ride-micken och ibland i ena Puk-micken.
Jag dubbelkollade alla standard-saker som ordentligt spända mick-fästen, kablar som hade kontakt med diverser saker på vägen som kan skapa störningar etc etc, men jag hittade ingen lösning.
Sprakandet dyker upp helt random, när som helst & var som helst, här är ett exempel från min Overhead!

Jag är inte säker om jag lyckades bädda in mp3-filerna ordentligt i inlägget, men om jag gjorde det så hör ni exakt det ni ser på bilden.
Overhead utan EQ:
[mp3=200,20,0,center]C:\Users\Steve\Desktop\Pop OH L.mp3[/mp3]
Overhead med EQ (Highpass-filter på 200 hz):
[mp3=200,20,0,center]C:\Users\Steve\Desktop\Pop EQ OH L.mp3[/mp3]
Jag har lyckats redigera bort mesta delen av dom så gott som möjligt, men på vissa ställen hör man att där är något som inte stämmer riktigt. Nu hade jag ju tur att var OH-spåren som tog stryk så man kan high-passa bort det, men det känns ju väldigt uteslutet när man har den perfekta tagningen och det har satt sig i baskagge-micken!
Men baserat på att det bara sitter i Overheaden just nu (Jag har en tidspress på att få färdigt dom grejerna)
Hur kommer detta påverkas när jag börjar mixa ordentligt och sen mastrar grejerna?
Kommer det att ha försvunnit i mixen då eller kommer bara alla missljud förstärkas ännu mer?
Ska jag jobba vidare med vad jag har eller är det bara att spela om trummorna och se glad ut?
Är det någon som vet vad detta beror på dessutom?
Dom alternativen jag har kommit fram till via Internet är: Dålig dator (Den vi har är inte bra, men jag hade inte kallat den "dålig". Den håller minimum-kraven), Statisk elektricitet på grund av ormbo med kablar (Känns lite långsökt), Att det är ett känt problem hos Audiobox 1818VSL när man kör med VSL igång under inspelning (Har provat med och utan & det gjorde ingen skillnad)
Tacksam för svar!