Forum > Färdiga produktioner
Plinka ft Marre, Tanja, Katarina -Pilgrimens Färd/Pilgrim Path
Plinka:
Låttitel: Pilgrimens Färd /Pilgrim Path
Låtlängd: ca 10 min
Genre: Alternative...
Kompositör och arrangör: Plinka
Sångröster: Marre, Tanja, Katarina, Plinka
Trummor och percussions som används: Stor djembe, darbukas, cajun, groda, ägg, sked mot kaffeburk, sked mot grytlock i koppar
Övrigt medverkande: Min kalimba!
Mix: Plinka
Skissen till denna övergick i en lek med mina trummor och andra percussions jag kunde frambringa från skåpen här(Se ovan vilka). I denna är det därför bara äkta trummor och perc. och i andra halvan får de mkt mer av eget utrymme. Sen har jag med min kära kalimba här också!
Därefter kom kör-idén in, såklart då jag älskar körer! Så jag kopplade in Marre och mina två väninnor här. Så, om ni orkar lyssna igenom 10 minuter så är ni välkomna att gnälla sen :D
2016-03-19: Har justerat sångnivåer något
2016-11-06: Städat lite i nivåer på körstämmor och läten
pxm:
Men,,,,, du är ett geni, Plinka !!! :wub:
Det här är jättecoolt. :wub:
Vilken häftig polyrytmik.
Jag diggar den här. Jag tror jag uppfattar
darbukas och du har rätt. De låter verkligen
bra. Kalimba hanterar du riktigt bra. :)
Det här är en jättebra produktion, musik-
mässigt som mix-mässigt.
Det är några minuter men jag förlorar aldrig
intresset. Denna låt är spännande hela tiden.
mvh
Marsall:
Själv är jag inne i en yogastim för tillfället Kör 1 H/dag nu skall hålla på i några veckor ..gott som tusan för lemmarna :D
Till låten..Försökte hitta nåt gnäll :unsure:..Men det hittades icke ..Fina rytmer o sånginslag av er alla.. Den yogamusik jag kör efter är mer monoton o malande ..Men det beror nog på yogans utformning finns ju en del B) :D
Yog on" :)
Toby:
Mycket fint! Härligt ljud du skruvat till. Gillar bäst första delen med de snygga stämmorna. Andra delen kändes lite lång men mer meditativ så den fyller nog sin funktion. Rytminstrumenten låter väldigt bra. Snyggt jobbat tycker jag!/Toby
Roffe H:
Jättefin ljud och mix, sköna körer...alla dessa rytminstrument är ju helt underbart :wub:, skulle ha svårt att sitta still under detta yogapass (kanske inte är ett måste) :lol:
/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida