Kontrollrummet

Plinka ft Marre, Tanja, Katarina -Pilgrimens Färd/Pilgrim Path

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Låttitel: Pilgrimens Färd /Pilgrim Path
Låtlängd: ca 10 min
Genre: Alternative...
Kompositör och arrangör: Plinka
Sångröster: Marre, Tanja, Katarina, Plinka
Trummor och percussions som används: Stor djembe, darbukas, cajun, groda, ägg, sked mot kaffeburk, sked mot grytlock i koppar
Övrigt medverkande: Min kalimba!
Mix: Plinka


Skissen till denna övergick i en lek med mina trummor och andra percussions jag kunde frambringa från skåpen här(Se ovan vilka). I denna är det därför bara äkta trummor och perc. och i andra halvan får de mkt mer av eget utrymme. Sen har jag med min kära kalimba här också!
Därefter kom kör-idén in, såklart då jag älskar körer! Så jag kopplade in Marre och mina två väninnor här. Så, om ni orkar lyssna igenom 10 minuter så är ni välkomna att gnälla sen :D

2016-03-19: Har justerat sångnivåer något
2016-11-06: Städat lite i nivåer på körstämmor och läten
« Senast ändrad: 06.11.2016, 12:27:27 by Plinka »
Plinkar på en låt...


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Men,,,,, du är ett geni, Plinka !!!  :wub:
Det här är jättecoolt.  :wub:
Vilken häftig polyrytmik.
Jag diggar den här. Jag tror jag uppfattar
darbukas och du har rätt. De låter verkligen
bra. Kalimba hanterar du riktigt bra.  :)
Det här är en jättebra produktion, musik-
mässigt som mix-mässigt.

Det är några minuter men jag förlorar aldrig
intresset. Denna låt är spännande hela tiden.

mvh
« Senast ändrad: 13.03.2016, 16:47:37 by pxm »
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Själv är jag inne i en yogastim för tillfället Kör 1 H/dag nu skall hålla på i några veckor ..gott som tusan för lemmarna :D
Till låten..Försökte hitta nåt gnäll  :unsure:..Men det hittades icke ..Fina rytmer o sånginslag av er alla.. Den yogamusik jag kör efter är mer monoton o malande ..Men det beror nog på yogans utformning finns ju en del  B) :D
Yog on" :)


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Mycket fint! Härligt ljud du skruvat till. Gillar bäst första delen med de snygga stämmorna. Andra delen kändes lite lång men mer meditativ så den fyller nog sin funktion. Rytminstrumenten låter väldigt bra. Snyggt jobbat tycker jag!/Toby
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Jättefin ljud och mix, sköna körer...alla dessa rytminstrument är ju helt underbart  :wub:, skulle ha svårt att sitta still under detta yogapass (kanske inte är ett måste)  :lol:
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Men,,,,, du är ett geni, Plinka !!!  :wub:
Det här är jättecoolt.  :wub:
Vilken häftig polyrytmik.
Jag diggar den här. Jag tror jag uppfattar
darbukas och du har rätt. De låter verkligen
bra. Kalimba hanterar du riktigt bra.  :)
Det här är en jättebra produktion, musik-
mässigt som mix-mässigt.

Det är några minuter men jag förlorar aldrig
intresset. Denna låt är spännande hela tiden.

mvh
Tack pxm!!! Det var roligt att du gillar den, och mina trummor  :D

Själv är jag inne i en yogastim för tillfället Kör 1 H/dag nu skall hålla på i några veckor ..gott som tusan för lemmarna :D
Till låten..Försökte hitta nåt gnäll  :unsure:..Men det hittades icke ..Fina rytmer o sånginslag av er alla.. Den yogamusik jag kör efter är mer monoton o malande ..Men det beror nog på yogans utformning finns ju en del  B) :D
Yog on" :)
Gott att höra, ja yoga är medicin för lemmar, kropp och själ! Har du inge gnäll så är det ju topp! Yog on du med!

Mycket fint! Härligt ljud du skruvat till. Gillar bäst första delen med de snygga stämmorna. Andra delen kändes lite lång men mer meditativ så den fyller nog sin funktion. Rytminstrumenten låter väldigt bra. Snyggt jobbat tycker jag!/Toby
Tackar, ja jag vet inte hur många timmar jag suttit och skruvat på den mixen, men det lönar sig visst att vara noggrann med en gång, så man inte hinner ledsna för mkt på den, och det känns ju lovande att ingen hittills klagar på den ;)

Jättefin ljud och mix, sköna körer...alla dessa rytminstrument är ju helt underbart  :wub:, skulle ha svårt att sitta still under detta yogapass (kanske inte är ett måste)  :lol:
/Roffe H
Tack Roffe!! Kul att du gillar mina rytminsinstrument oxå! Jo denna låt är inte tänkt att sitta stilla till. Jag har skapat ett koncept som jag kallar YogaDance, och det är som det låter, en blandning av dans och yoga så här är vi i rörelse! :D

Tack alla för lyssningar och öron!!
Plinkar på en låt...


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jädrans vilka fina sound du fåt till :wub:

Jag skulle sänkt volymen på sången en aning så den mer skulle smälta in i musiken... att sången skulle vara ett instrument bland de andra liksom... smaksak B)

Kanonbra hur som helst

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Fantasifullt arr och skön ljudbild! Många fina rytminstrument ni fått med!
Är nog böjd att hålla med Spacetrucker vad gäller sångvolymen - något hög ibland.
Stämningsfullt!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Fantastiskt arr, prod & stycke och det var ett sant nöje att medverka, tack för det :)

När jag nu lyssnat flera gånger så är jag benägen att hålla med om att stämmorna kunde vävas in mer i ljudbilden så de inte sticker ut för mycket?

Testa Plinka!

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Härligt med skoj och djup och annorlunda tongångar!
Gillar ert skapande!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Jädrans vilka fina sound du fåt till :wub:

Jag skulle sänkt volymen på sången en aning så den mer skulle smälta in i musiken... att sången skulle vara ett instrument bland de andra liksom... smaksak B)

Kanonbra hur som helst

//Space
Tack, kul att du gillar sounden :D Nu har jag justerat sångnivåerna lite grann.

Fantasifullt arr och skön ljudbild! Många fina rytminstrument ni fått med!
Är nog böjd att hålla med Spacetrucker vad gäller sångvolymen - något hög ibland.
Stämningsfullt!
/Asti
Tack Asti! Har nu justerat sångnivåerna lite ;)

Fantastiskt arr, prod & stycke och det var ett sant nöje att medverka, tack för det :)

När jag nu lyssnat flera gånger så är jag benägen att hålla med om att stämmorna kunde vävas in mer i ljudbilden så de inte sticker ut för mycket?

Testa Plinka!

/Marre
Japp, jag har nu justerat sångnivåerna litegrann. Din röst Marre <3 den är magisk, som en indian! Just love it!

Härligt med skoj och djup och annorlunda tongångar!
Gillar ert skapande!
Tack MaxB! :D

-----------------------------------
Nu ligger en ny verre upp, med aningens justerade sångnivåer.
Längtar efter att lyssna på alla era andra alster som ligger uppe, och det gör jag så fort jag får lite tid över! Vissa perioder blir det så ortoligt mkt, med både egna skolarbeten, redovisningar (utbildar mig till ayurvedisk hälsorådgivare och terapeut), företagande och tonåringars skolarbeten och körkortskurser och allt, svårt att räcka till! Kram till er alla iaf, bästa gänget!! <3
Plinkar på en låt...


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
FLumigt :D

VÄldigt fina ljud du fått till och man vaggas lätt in i en trygg famn när man lyssnar.

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Stämmer in i hyllningskören, urläckert, och tajjt trummat, inte så vanligt i dessa 'samplings-tider' imponerande..Sköna ljud och sound.
Tänkte först att det var lite väl tralla-la:igt för joga, men sedan såg jag att det skulle dansas oxo, jamendåså där funkar det nog kanoon.. ;)
Kanske lite lång för min stakars o-jogade kröpp..  :blink:
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Första halvan tyckte jag var skön och dryga fem minuter försvann illa kvickt.
Andra halvan fastnade jag inte för på samma sätt nu när jag bara satt still och lyssnade, men jag tror inte man tänker på det på samma sätt när man är aktiv utan då funkar det bättre.

Bra inspelning och kul med riktiga instrument.
De ljusare stämmorna tycker jag fortfarande är lite höga i volym på några ställen, men i stora hela smälter det in bra nu.
Snyggt jobbat!
Me, Myself & I


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Wow! Vilken skön blandning av ljud, rytmer och nåt slags femtiotals Neil Sedaka-kostym över det hela. Suveränt proddat. Lekfullt, lätt och proffsigt.  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Ojdå, har visst glömt att svara på kommentarer här, sorry!  :blink:

FLumigt :D

VÄldigt fina ljud du fått till och man vaggas lätt in i en trygg famn när man lyssnar.


Tack Div!! Ja det verkar som att allt jag gör blir flummigt, men det är ju betryggande att det är en trygg flummig famn iaf  :lol:

Stämmer in i hyllningskören, urläckert, och tajjt trummat, inte så vanligt i dessa 'samplings-tider' imponerande..Sköna ljud och sound.
Tänkte först att det var lite väl tralla-la:igt för joga, men sedan såg jag att det skulle dansas oxo, jamendåså där funkar det nog kanoon.. ;)
Kanske lite lång för min stakars o-jogade kröpp..  :blink:
Tack Bjurt! Väldigt roligt att mina trummor och sound uppskattas!! Men, om du blir trött redan efter tio minuter YogaDance, hur ska du då göra under den återstående timmen?? Det här är ju bare uppvärmningen vetja  ^_^

Första halvan tyckte jag var skön och dryga fem minuter försvann illa kvickt.
Andra halvan fastnade jag inte för på samma sätt nu när jag bara satt still och lyssnade, men jag tror inte man tänker på det på samma sätt när man är aktiv utan då funkar det bättre.

Bra inspelning och kul med riktiga instrument.
De ljusare stämmorna tycker jag fortfarande är lite höga i volym på några ställen, men i stora hela smälter det in bra nu.
Snyggt jobbat!
Tack Kornstad för lyssning och tankar!! Jo det finns ett tema i rörelserna också, det får sin helhet när man använder musiken till passet ;) Jag har noterat att du tycker de höga stämmorna är lite höga ännu, men vilar mig nog från mixen lite nu, så lyssnar jag igen efter en tid och så får vi se! Olika högtalare och lurar återger ju frekvenserna så olika, och just nu känns det rätt balanserat i min lyssning, men vi får se!

Mucho bättre!

Kram!!

Marre
Bra det, det brukar alltid gå att föra en mix frammåt lite till ;) Kram

Wow! Vilken skön blandning av ljud, rytmer och nåt slags femtiotals Neil Sedaka-kostym över det hela. Suveränt proddat. Lekfullt, lätt och proffsigt.  :)
Tack som fasen! Riktigt kul att det gillas och tack för "suveränt proddat...och proffsigt"   :wub:

Plinkar på en låt...


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Stämmer in, det låter riktigt bra, härligt luftigt och sköna harmonier och stämmor. Första delen satt jag fascinerad och upprymd medan andra delen var mer rogivande och mina tankar flöt iväg. Perfekt.
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Stämmer in, det låter riktigt bra, härligt luftigt och sköna harmonier och stämmor. Första delen satt jag fascinerad och upprymd medan andra delen var mer rogivande och mina tankar flöt iväg. Perfekt.

Gott, tack så mycket, precis så ville jag att det skulle upplevas! :D
Plinkar på en låt...


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Kände att jag lite kom av mig med både denna och mycket annat då vi började bygga ut och renovera hela köket i våras/somras. Men då jag inte gillar att ha saker oavslutade, så plockade jag fram mixen på denna än en gång, och har städat lite i körnivåer och så, för att kunna lägga denna till färdiga demos. Så får den i alla fall just nu räknas som färdig, så jag kan släppa den. Tack alla för er feedback, ni är bäst!!
Plinkar på en låt...