Forum > Färdiga produktioner

Eddi - Silence Stark

(1/3) > >>

Eddi:
Hepp :D
Lägger upp mitt bidrag till Festival 44 Beatles vs Stones.
Låten heter Silence Stark och den är väl ingen "normal" Beatleslåt alls egentligen. Utan det här är ett försök att göra en Beatles Anno 1995 det året då Yoko Ono lämnade över kassett-taper till Paul med Johns inspelade slasklåtar. Av de 8 låtar som fanns på banden bestämde de sig för att göra tre av dem. Free as a bird var en av dem, den tredje blev aldrig av eftersom George tyckte den var för flummig.

Så tanken var att tänka som John och att göra en låt som egentligen handlar om att han saknade det gamla gänget och det blev Silence Stark som jag först lirade in med sång och piano enbart som sedan utökades med det som jag trodde grabbarna grabbs skulle tillföra i form av trummor, gitarr och bas samt lite stråkar.

Perrowitch petade in Ringos drums men jag håller med om att de försvann lite i mixträsket.....

Tack till Rikki som kollade texten och även kom på titeln Silence Stark :D

pxm:
Det låter mycket Beatles om detta. Det är coolt !!!  :)
Kanske är den litet flummig då men det är ju
bara ett plus.
Jag blir dock inte klok på vilken skala eller ackord
som avses, det låter litet skumt ibland. Men det kan
bero  på att mina öron är ovan sådan här musik.

mvh

Asti:
Så du menar att detta är en låt som John spelat in? Eller är det ett tänkt scenario?
Spännande harmoniföljder på sitt sätt, men samtidigt lite väl "avigt"...
Känns aningen otajt i början mellan trummor och gitarr!
Sången behöver slipas på en del innan det sitter. Udda!  :)
/Asti

Marsall:
Jag kan inget nämnvärt  beatles själv ..Men skönt flowigt beat" har du på G i denna tycker jag o disharmoniskt mums :) lite mer lyster i mixen och puts så Blire gottekakers!

Roffe H:
Jag uppfattar detta som ett tänkt scenario  ( Således din egna låt... så här skulle det ha kunnat låta?). I så fall en jättefin komposition, väldigt mycket Beatles "senaretid sound", lite SP, lite revolver.
Spännande arr och harmonier, men kanske lite mycket av allt det goda, vet inte hur du ska komma tillrätta med det, men det fixar du... trummorna sitte  som en smäck.  :D :D
Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion