Kontrollrummet

Roffe H - Mean mistreating mama (ny version)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
LÅTNAMN: Mean mistreating mama (fri tolkning)
ARTIST: Roffe
KOMPOSITÖR (LYRICS) Leroy Carr
GENRE: Blues
LÅTLÄNGD: 3:38
INSPELNINGSÅR: 2016

FORMAT: mp3


Fiolen får nu vila ett tag, testade saxen igen. Fick ont i underläppen, (dålig ambis) så det blev inte så mycket spel, mest lite komp. En blues med text av Leroy Carr (igen) har gjort en låt tidigare med inspiration av Carr vad jag kan minnas. Gillar hans
enkla texter och spel.

Leroy Carr, född 27 mars 1905 i Nashville, Tennessee, död 29 april 1935 i Indianapolis, Indiana, var en amerikansk bluessångare, pianist och låtskrivare.Låten är från början av 30-talet.
« Senast ändrad: 10.03.2016, 16:39:41 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Rullar på bra tycker jag!

Gitarren tycker jag dock det är nåt lurt med :unsure:  som om den inte var helt stämd... eller nåt... hmmm. Kan också vara fel må mina öron :huh:

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Riktigt skön blues-feeling där Roffe! Du sjunger med fin känsla och inlevelse!
Kompet låter bra, kanske är saxarna på slutet lite för starka..?
Man kan ev önska lite mer variation på gitarren, men det duger bra så här också!
Snyggt!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Rullar på bra tycker jag!

Gitarren tycker jag dock det är nåt lurt med :unsure:  som om den inte var helt stämd... eller nåt... hmmm. Kan också vara fel må mina öron :huh:

//Space

Tack för lyssning...ska kolla gitarren...är det solo gitarr eller kompet?
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Riktigt skön blues-feeling där Roffe! Du sjunger med fin känsla och inlevelse!
Kompet låter bra, kanske är saxarna på slutet lite för starka..?
Man kan ev önska lite mer variation på gitarren, men det duger bra så här också!
Snyggt!
/Asti

Jag är ju ingen virtuos precis...ska se vad jag kan göra... :unsure: tack för tipsen.
Slow hand Roffe H
« Senast ändrad: 10.03.2016, 15:41:58 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Ny version. Har justerat saxarna på slutet samt lagt till lite nya riff under sången, samt lagt ny gitarr i introt. Hoppas det blev mer varierat nu.  :unsure:
/Roffe H
« Senast ändrad: 10.03.2016, 14:34:26 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Fint sväng, skön sång. Ville haft en runda till med saxarna och gitarren på slutet. Alltid trevligt med blues! :)
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Låter bra. Snyggt med saxarna på slutet där. Gillar också gitarrer och det allmänna svänget. Tycker sångljudet är lite torrt men det funkar. Får inte blöta ner det för mycket då blir det bara fånigt.  :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Härligt Gung!
Tycker det funkar så här!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag brukar tänka om mig själv som multiinstrumentalist men jämfört med dig saknar jag flera egenskaper riktig fiol och sax wow :lol:
Och du utnyttjar dessa färdigheter på ett bra sätt, guran i den här eller ja hela låten minner om Yardbirds och det är riktigt trevligt. Kanonbra låt avlyssnad i paddan så jag har inga mixtips att komma med.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Fint sväng, skön sång. Ville haft en runda till med saxarna och gitarren på slutet. Alltid trevligt med blues! :)

Visst är det trevligt med en blues. Tack för respons och gillande, hade också funderat på det men är rädda att den blir för lång.  :unsure: kanske att det räcker som det är...

Låter bra. Snyggt med saxarna på slutet där. Gillar också gitarrer och det allmänna svänget. Tycker sångljudet är lite torrt men det funkar. Får inte blöta ner det för mycket då blir det bara fånigt.  :)

Kul att du tycker det svänger, ska prova om det blir bättre med pyttelite mer reverb, kanske.  :unsure:

Härligt Gung!
Tycker det funkar så här!


Roligt att det gungar och funkar.  :D

Jag brukar tänka om mig själv som multiinstrumentalist men jämfört med dig saknar jag flera egenskaper riktig fiol och sax wow :lol:
Och du utnyttjar dessa färdigheter på ett bra sätt, guran i den här eller ja hela låten minner om Yardbirds och det är riktigt trevligt. Kanonbra låt avlyssnad i paddan så jag har inga mixtips att komma med.

Man bockar och tackar...tycker visst du kan känna dig som multiinstrumentalist, de är vi väl lite till mans här på KR, fast på olika instrument, det är ju det som är det fina.
Men jätteroligt hur som helst att du gillar, och har du tid att återkomma till mixen senare är du välkommen.  :)


Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ja vad säger man nurå?

Ja jag älskade det hela Roffe  :wub:

Blues med en stor portion feeling,det går jag igång på.

Tack Roffe för denna pärla

Mike


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Bra där Roffe! Bra inlevelse o rockat ..Vill du hotta mer ..så liite till skit vässande på guran (dist) ..Absolut en smakis.. Men testa går ju tycker jag ..Rock on" B)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Ja vad säger man nurå?

Ja jag älskade det hela Roffe  :wub:

Blues med en stor portion feeling,det går jag igång på.

Tack Roffe för denna pärla

Mike

Kul att höra från dig igen, har själv varit borta från forumet en längre tid pga av spel- och ide'torka, trist var det. Tack själv för den fina recensionen
känns otroligt bra efter min svacka. :D
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Bra där Roffe! Bra inlevelse o rockat ..Vill du hotta mer ..så liite till skit vässande på guran (dist) ..Absolut en smakis.. Men testa går ju tycker jag ..Rock on" B)

Tackar, tackar...roligt att du gillar. Den är ju inte färdig än, så testa kan man alltid...tack för tips.
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Det låter kanoners av den här bluesen, Roffe !!!  :)
Följer den...

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Det låter kanoners av den här bluesen, Roffe !!!  :)
Följer den...

mvh

Tack :) pxm, lägger den som färdig demo nu....
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
JA, den här är ju färdig ju..

BRA blues!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Härligt!
Blues-Roffe har slagit till igen!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Härligt!
Blues-Roffe har slagit till igen!

Javisst, kul med gamla blueslåtar när man hittar dom... :D
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Bra bluesfeeling både i lir och sång. Lite Svante T över rösten (hört det förr?  :)). Kul med saxen och guran unisont.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Bra bluesfeeling både i lir och sång. Lite Svante T över rösten (hört det förr?  :)). Kul med saxen och guran unisont.

Kul att du gillar, ecuality...tack för lyss och tyck.  :D
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
Att leverera tung-gung med sådan självklar pondus är inte en barnlek. Men vi kan nog konstatera Roffe H är en av de kärva veteranerna - bara att njuta!

MOMA
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Att leverera tung-gung med sådan självklar pondus är inte en barnlek. Men vi kan nog konstatera Roffe H är en av de kärva veteranerna - bara att njuta!

MOMA

Tack för lyss och tyck Moma, roligt att du gillar.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)