Forum > Demolåtar
Gurano & Marsall - En annorlunda fågel
spacetrucker:
Tjo. Låter bra dethär :)
Det konstiga "snacket" vid 148 på KR-spelaren tycker jag ligger för långt ut till höger och så är det nåt med virveln jag inte riktigt kan definiera... men det är nog en smaksak.
Snyggt annars tycker jag.
//Space
Asti:
Riktigt bra driv! Snygga gitarrer och fyndig sång!
Upplever ljudbilden (mest gitarrer och sång) lite vass och skulle gärna
haft basen något starkare. Nivåerna känns OK annars.
/Asti
Toby:
Håller med Asti om snygga gitarrer. Riktigt snygga figurer. Den punkiga sången med sina lite krystade stavelser (som massagestol) :D är ju charmigt. Kul låt kanske lite lång./Toby
egghuvud:
Jag tyckte det lät bättre med lite vässning och tyckte också att sången kom fram lite bättre. :) Schysst text också
Gurano:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 10.03.2016, 12:22:09 ---Tjo. Låter bra dethär :)
Det konstiga "snacket" vid 148 på KR-spelaren tycker jag ligger för långt ut till höger och så är det nåt med virveln jag inte riktigt kan definiera... men det är nog en smaksak.
Snyggt annars tycker jag.
//Space
--- Slut citat ---
Tackar.
Jag har medvetet lagt ut snacket åt sidan så än så länge får den nog vara så. Vet inte riktigt vad du menar med virveln - jag hör inget konstigt.
--- Citat från: Asti skrivet 10.03.2016, 16:05:14 ---Riktigt bra driv! Snygga gitarrer och fyndig sång!
Upplever ljudbilden (mest gitarrer och sång) lite vass och skulle gärna
haft basen något starkare. Nivåerna känns OK annars.
/Asti
--- Slut citat ---
Tackar
Jag vässade mastern lite - kanske är det detta du nu upplever som lite vasst? Men ingen annan har funderat åt det hållet ännu så jag avvaktar ev mixningar.
--- Citat från: Toby skrivet 10.03.2016, 19:38:29 ---Håller med Asti om snygga gitarrer. Riktigt snygga figurer. Den punkiga sången med sina lite krystade stavelser (som massagestol) :D är ju charmigt. Kul låt kanske lite lång./Toby
--- Slut citat ---
Tackar
För mig/oss är låten alldeles lagom lång :D
Själv upplever vi inte stavelserna som krystade - är kanske mer ett utslag av att alla har olika preferenser
--- Citat från: egghuvud skrivet 10.03.2016, 21:39:54 ---Jag tyckte det lät bättre med lite vässning och tyckte också att sången kom fram lite bättre. :) Schysst text också
--- Slut citat ---
Tackar
Jo vi upplever nog också att mixen blev bättre - så tack för tipset :D
Tack alla för era tankar :D
/Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida