Forum > Demolåtar
Gurano & Marsall - En annorlunda fågel
Gurano:
En lite grej som vi pulat med - vi tar gärna emot era tankar - vad kan tex bli bättre i mixen?
/G
Sättning
Gurano - Guror
Gurano - Trummor
Gurano - Bas
Gurano - Ebow
Marsall - Sång lead
Marsall - Sång kör
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/EnAnnorlundaFagel_Ploj2016_9B.mp3[/mp3]
Roffe H:
Bra driv här, suveräna gitarrer och sång, alltid kul med svensk text...angående mixen: I refrängen blir sången lite otydlig, är det för mycket reverb? Vet ju inte om det ingår i planen, kanske ska det vara så här, men det är lite svårt att höra orden just där. Tycker jag, hur som helst,
tuff låt med bra tryck. :D
/Roffe H
egghuvud:
Wow bra!!
Den där gitarren som spelar lite funkigt distat tar upp mycket utrymme i mellanregister i mina närfältare. Tycker det saknas lite diskant i hela mixen också. Det känns som att det bråkar lite där i mellanregistret och sången försvinner in i det lite. Kanske är därför det är lite otydligt på refrängen.
Annars är det nog det bästa jag hört från er. Svängigt med bra arrangemang och snyggt spelat och sjungit. :)
Gurano:
--- Citat från: Roffe H skrivet 09.03.2016, 17:27:52 ---Bra driv här, suveräna gitarrer och sång, alltid kul med svensk text...angående mixen: I refrängen blir sången lite otydlig, är det för mycket reverb? Vet ju inte om det ingår i planen, kanske ska det vara så här, men det är lite svårt att höra orden just där. Tycker jag, hur som helst,
tuff låt med bra tryck. :D
/Roffe H
--- Slut citat ---
Jo du har nog rätt - ska försöka fixa tydligenheten i refrängen
--- Citat från: egghuvud skrivet 09.03.2016, 18:36:10 ---Wow bra!!
Den där gitarren som spelar lite funkigt distat tar upp mycket utrymme i mellanregister i mina närfältare. Tycker det saknas lite diskant i hela mixen också. Det känns som att det bråkar lite där i mellanregistret och sången försvinner in i det lite. Kanske är därför det är lite otydligt på refrängen.
Annars är det nog det bästa jag hört från er. Svängigt med bra arrangemang och snyggt spelat och sjungit. :)
--- Slut citat ---
Tackar! :D
Jo jag hör kampen i mellanregistret - ska försöka fixa det - å kanske blir reffen tydligare på samma gång :D
Ska oxå kolla på helhetens diskant.
Tack båda för komments
/Gurano
Gurano:
Så - nu har jag EQat tugg-guran lite i mellanregistret och lagt lite diskant på mastern (för mycket?). Hoppas att det blev bättre - så jag inte sabbade mixen istället ? :D
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/EnAnnorlundaFagel_Ploj2016_9B.mp3[/mp3]
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida