Forum > Demolåtar

Toby "Heavy breathing"

<< < (2/6) > >>

Eddi:
Jag har med åren upptäckt att jag tycker att studioinspelningar är ganska tråkiga jämfört med live-performens så även om det låter jäkligt bra om musiken och sången i den förra så slår det inte alls ett närmast scenliknande framträdande som denna version är. Voicen är bättre inkorporerad med det övriga och slamret sitter bättre i denna version. Som sagt gillar man studioversioner så är den andra bättre men i mina öron är denna tio ggr bättre.  :D

Roffe H:

--- Citat från: Toby skrivet 04.03.2016, 20:59:30 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 04.03.2016, 19:47:01 ---Lyssnade på den som ligger på färdiga...stor skillnad, den har en mycket bättre ljudbild, den nya är väldigt "murrig" och dov överlag...låter instängt och otydlig. Handlar det om EQ?  :unsure: Jag tycker du ska utgå från den som ligger på färdiga och slipa på den i stället, den var ju närmast helt ok!. :) Så tycker jag i alla fall!
/Roffe H

--- Slut citat ---
Ok intressant att höra. Som du förstår har jag kanske skruvat bort mig.  :D/Toby

--- Slut citat ---

Inte direkt "skruvat bort" tycker jag, har lyssnat igen på denna version. Inte så murrigt som jag först tyckte. Jag tycker att sologitarren vid ca 120 skiljer sig från resten( lite stark eller för vässad)...kanske räcker det att vässa sången lite och dra ner på sologitarren.  :) Vet själv hur det känns när osäkerheten sprider sig, inget roligt alls.  :wacko: Men det är bara att komma igen. Rock on!  :D
/Roffe H

Toby:

--- Citat från: Eddi skrivet 04.03.2016, 23:56:59 ---Jag har med åren upptäckt att jag tycker att studioinspelningar är ganska tråkiga jämfört med live-performens så även om det låter jäkligt bra om musiken och sången i den förra så slår det inte alls ett närmast scenliknande framträdande som denna version är. Voicen är bättre inkorporerad med det övriga och slamret sitter bättre i denna version. Som sagt gillar man studioversioner så är den andra bättre men i mina öron är denna tio ggr bättre.  :D

--- Slut citat ---
Ok det var ju ett annat sätt att se på det.  :) Detta är bättre om jag gillar mer slammer och livskänsla helt enkelt. Tackar för din lyssning. /Toby

Toby:

--- Citat från: Roffe H skrivet 05.03.2016, 10:58:36 ---
--- Citat från: Toby skrivet 04.03.2016, 20:59:30 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 04.03.2016, 19:47:01 ---Lyssnade på den som ligger på färdiga...stor skillnad, den har en mycket bättre ljudbild, den nya är väldigt "murrig" och dov överlag...låter instängt och otydlig. Handlar det om EQ?  :unsure: Jag tycker du ska utgå från den som ligger på färdiga och slipa på den i stället, den var ju närmast helt ok!. :) Så tycker jag i alla fall!
/Roffe H

--- Slut citat ---
Ok intressant att höra. Som du förstår har jag kanske skruvat bort mig.  :D/Toby

--- Slut citat ---

Inte direkt "skruvat bort" tycker jag, har lyssnat igen på denna version. Inte så murrigt som jag först tyckte. Jag tycker att sologitarren vid ca 120 skiljer sig från resten( lite stark eller för vässad)...kanske räcker det att vässa sången lite och dra ner på sologitarren.  :) Vet själv hur det känns när osäkerheten sprider sig, inget roligt alls.  :wacko: Men det är bara att komma igen. Rock on!  :D
/Roffe H

Nej det är jobbigt när man varken vet ut eller in plötsligt. Skönt att du inte kände så murrigt längre för det hörde jag inte innan. :)Håller med om sologitarren. Har gjort som du sa och slipat lite på den gamla idag istället. Nu på morgonen kändes öronen friskare. Tack för feedback!/Toby

--- Slut citat ---

Toby:

--- Citat från: Toby skrivet 04.03.2016, 21:00:33 ---
--- Citat från: Asti skrivet 04.03.2016, 20:13:21 ---Tycker den nya versionen låter lite vassare på gitarrerna, samt att sången är
lite lägre i mixen. Är osäker på vilken version jag föredrar.....
I hörlurar hör man inte alltid bumlig bas som kolliderar med t.ex dova pukor eller
akustisk gitarr på samma sätt som i högtalare. Vet inte om det kan vara problemet...?
I så fall kanske det hjälper att försöka eq:a bort sådana kollisioner.
/Asti

--- Slut citat ---
Ok, men vad är bra och vad är dålig? Vad funkar osv.? Osäkerheten är den jag brottas med. :) Tyckte att trummor blev bättre bla.  :) Högtalarna kanske?n /Toby
Med vassare menar du inte bättre utan mer högfrekventa antar jag? Nä, jag har alltid problem när jag lyssnar i stereon efteråt. Tycker det är jättesvårt att få det, som jag tycker är bra ljud i hörlurarna, att låta bra i högtalarna. Måste nog skaffa ett par bra monitorer innan jag blir knäpp.  :D Tack för lyssning Asti!/Toby

--- Slut citat ---

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion