Forum > Demolåtar

Toby "Heavy breathing"

<< < (5/6) > >>

Toby:

--- Citat från: bjurte skrivet 07.03.2016, 11:17:23 ---Skön låt, får lite Grunge och Perl jam känsla !!
Hör oxo lite problem med trummorna, som stjäl alldeles för mycket energi i basregistret och lite jobbigt 'sjung' i pukorna, kanske bara att du sänker trummpaketet lite
så rätar det ut sig, bör en test vet jag !! ;)
dom skulle nog vinna på att få lite mer rumsljud/mickar oxo.
Men Cool låt appselut..

--- Slut citat ---
Tack för fina referenser! Ok fixning av trummorna ska provas. Tack för lyssning och gillande!/Toby

Marsall:
Börjar med bra låt och behaglig mix för öronen ..sången tydlig o bra (går att slipa till lite till på versen om man vill taktmässigt ? ) ..ljudbilden verserna är kompet väldigt långt bak i rummet ..refrängen med den sköna orgeln så flyttas det fram med hjälp av den..Skulle vilja själv ha fram paketet liite mer även i versen..Annars gillar jag ljudbilden i denna the who"ischk doftande låt

MaxB:
Hinner sällan lyssna i högtalare hemma och tycker det är svårt att uttala sig vettigt vid lyssning i lurar. Har inte heller nån referenslyssning nu.
Känns dock som jag skulle vilja höra mer av basen från base, så att säga

Gurano:
Har bara lyssnat på denna version och inte heller läst vad andra skrivit.
Rock a la 70-tal - schysst  :)
Tycker att nivåerna är bra, möjligen är sången liite för låg i början. På några ställen surar sången - inte mycket men det finns där tycker jag.

/Gurano

Toby:

--- Citat från: Marsall skrivet 09.03.2016, 11:35:50 ---Börjar med bra låt och behaglig mix för öronen ..sången tydlig o bra (går att slipa till lite till på versen om man vill taktmässigt ? ) ..ljudbilden verserna är kompet väldigt långt bak i rummet ..refrängen med den sköna orgeln så flyttas det fram med hjälp av den..Skulle vilja själv ha fram paketet liite mer även i versen..Annars gillar jag ljudbilden i denna the who"ischk doftande låt

--- Slut citat ---
Jo sången ska göras om. Borde varit mer noggrann men gjorde bara en inspelning. Who -referensen var kul! :rolleyes: Tack!/Toby

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion