Forum > Demolåtar

Toby "Heavy breathing"

(1/6) > >>

Toby:
 Var missnöjd med den gamla mixen (som jag då tyckte var färdig, ligger på Färdiga Demon) och gjort om. När jag lyssnar i lurar tycker jag att det låter ok. Kanske bra, vet inte men när jag lyssnar i mina gamla Dali högtalare i stereon blir jag helt osäker. :wacko: Där låter det lite muddigt och aningen grötigt. Är det möjligen högtalarna som dovar till det eller är det fel på mixen? Hör ingenting och behöver nu hjälp.  :)/Mvh Toby

5/3 Har vässat och filat efter era förslag så ny version uppe nu.
11/3 Har filat, vässat och slipat återigen efter era kommentarer. :)

Roffe H:
Lyssnade på den som ligger på färdiga...stor skillnad, den har en mycket bättre ljudbild, den nya är väldigt "murrig" och dov överlag...låter instängt och otydlig. Handlar det om EQ?  :unsure: Jag tycker du ska utgå från den som ligger på färdiga och slipa på den i stället, den var ju närmast helt ok!. :) Så tycker jag i alla fall!
/Roffe H

Asti:
Tycker den nya versionen låter lite vassare på gitarrerna, samt att sången är
lite lägre i mixen. Är osäker på vilken version jag föredrar.....
I hörlurar hör man inte alltid bumlig bas som kolliderar med t.ex dova pukor eller
akustisk gitarr på samma sätt som i högtalare. Vet inte om det kan vara problemet...?
I så fall kanske det hjälper att försöka eq:a bort sådana kollisioner.
/Asti

Toby:

--- Citat från: Roffe H skrivet 04.03.2016, 19:47:01 ---Lyssnade på den som ligger på färdiga...stor skillnad, den har en mycket bättre ljudbild, den nya är väldigt "murrig" och dov överlag...låter instängt och otydlig. Handlar det om EQ?  :unsure: Jag tycker du ska utgå från den som ligger på färdiga och slipa på den i stället, den var ju närmast helt ok!. :) Så tycker jag i alla fall!
/Roffe H

--- Slut citat ---
Ok intressant att höra. Som du förstår har jag kanske skruvat bort mig.  :D/Toby

Toby:

--- Citat från: Asti skrivet 04.03.2016, 20:13:21 ---Tycker den nya versionen låter lite vassare på gitarrerna, samt att sången är
lite lägre i mixen. Är osäker på vilken version jag föredrar.....
I hörlurar hör man inte alltid bumlig bas som kolliderar med t.ex dova pukor eller
akustisk gitarr på samma sätt som i högtalare. Vet inte om det kan vara problemet...?
I så fall kanske det hjälper att försöka eq:a bort sådana kollisioner.
/Asti

--- Slut citat ---
Ok, men vad är bra och vad är dålig? Vad funkar osv.? Osäkerheten är den jag brottas med. :) Tyckte att trummor blev bättre bla.  :) Högtalarna kanske?n /Toby

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion