Forum > Demolåtar

Asti - Here comes the sun

<< < (10/12) > >>

John Isak:
Tråkigt att höra om hörselskadan Asti! :( Men skönt att få lyssna på en fin version av Here Comes the Sun! :)

Asti:

--- Citat från: MOMA skrivet 17.03.2016, 10:56:08 ---Bra cover på bra låt! Den har den friska känsla som en ny version behöver för att tillföra något. Bra jobb rakt igenom. Själv blir jag alltid lite melankolisk när jag rullar igenom Abbey Road, medveten om att det var det sista de gjorde i studion tillsammans alla fyra. Med benäget bistånd av salig Sir George Martin - som faktiskt fick jobba med ljudet som han ville på denna final.
Ja ja, livet trillar vidare :rollekes:
Bra Asti!
MOMA

--- Slut citat ---
Roligt att du tycker det är bra! Vet inte hur mycket den här versionen tillför,
försökte mest efterlikna originalet...  Hade velat jobba mer med trummorna,
men problemen med hörseln satte tyvärr stopp för det.
Skulle gärna velat göra en långsam version av She loves you, med stråkar, lugn,
avskalad vers och bombastisk orkester i refrängen! Vet precis hur det skulle låta! B)
Själv lyssnar jag faktiskt med glädje på Abbey Road, som jag tycker innehåller både
suveränt bra låtar liksom fantastiska "sviter"/medleyn. Däremot önskar jag man låtit
George Martin ta hand om Let it be också och kickat ut Phil Spector och Yoko Ono!
Då hade säkert det albumet också blivit något att återvända till många gånger!  :)
Nåväl, det är ju inget man kan påverka! Tack för din feedback!
/Asti

Asti:

--- Citat från: John Isak skrivet 17.03.2016, 22:17:06 ---Tråkigt att höra om hörselskadan Asti! :( Men skönt att få lyssna på en fin version av Here Comes the Sun! :)

--- Slut citat ---
Jo, jag får skylla mig själv. Har säkert överansträngt öronen....
Gläder mig att du får ut något av att lyssna på det här!  :)
Tack för din feedback!
/Asti

stajo:
Mycket fin tolkning, din röst passar perfekt och känns rogivande :).
Om man nu skall ge någon feedback så kanske stråkarna känns aningens spetsiga i karaktären jämfört med bas och trumljud som är lite avrundat då blir det aningens annat rum.
Men egentligen är det ingenting jag stör mig på alls, utmärkt tycker jag nämligen det är.

Girly:
Jättefin cover!  :)
Vet inte om någon reagerat på detta tidigare men precis på slutet vid 02:59 (och även vid 3:01 om än lite svagare) har du fått med ljudet av när du klickar på datormusen... man kan ju få med sånt i sångspåren ibland. Ta bort kanske?  :unsure:
Hoppas öronen kryar på sig

/Girly

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion