Forum > Demolåtar
Asti - Here comes the sun
Asti:
--- Citat från: egghuvud skrivet 01.03.2016, 21:08:11 ---Riktigt tråkigt att höra att du skadat öronen. Hoppas verkligen att det är övergående. :unsure:
När man hör inledningen med din röst och körerna så tänker man bara Yes! klockrent. Bra är det också sedan men jag kan nog hålla med Toby om att det är lite stressigt. Trots alla som klagar på honom så var Ringo bra på riktigt med sina enkla, men ack så effektiva trumkomp. Du sjunger ju lite släpigare också så det kan vara kontrasten mellan sången och kompet som gör det. Tycker ju annars att du gör väldigt bra trumkomp.
Jag störde mig lite på stråksynten som spelade på partiet "sun sun sun" tycker att stämman dominerar lite och att ljudet låter lite plastigt på något sätt. Kan ju bara vara en hangup från min sida :D.
Men som sagt mycket snyggt. Hade fått många poäng av mig i festivalen. :)
--- Slut citat ---
Det har snart gått två månader sedan det hände, så jag börjar befara att skadan är permanent.
Men man hoppas naturligtvis! Eddi hade varit med om något liknande och för honom tog det ett halvår att tillfriskna...
Jag har alltid gillat Ringo som trummis, däremot inte som sångare. :) Ja, kanske är det min sångstil som gör att det blir stressigt..?
Trummorna har väl genom åren varit min akilleshäl. Kanske har jag lärt mig lite på senare tid...vet inte.
"Stråksynthen" har jag tagit från en gammal Hypersonic-version och det var väl det närmaste jag lyckades komma originalet. :)
Roligt att du tycker det är snyggt! Tack för feedback och omtanke!
/Asti
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 01.03.2016, 21:17:12 ---
--- Citat från: Asti skrivet 01.03.2016, 20:04:49 ---
--- Citat från: Toby skrivet 01.03.2016, 19:44:10 ---Tror att det handlar om trumspelet. Om nu Beatles version är minimalt snabbare så (jag ber ödmjukast om ursäkt) tycker jag att det finns något stressat över din. Antar att din trummis hällt i sig ett par koppar kaffe för mycket. :D Men, som jag sa innan, jag gillar allt det andra i din version. :)/Toby
--- Slut citat ---
Du har absolut ingen anledning att be om ursäkt! Är tacksam för alla synpunkter! :D
Troligen är det något med trumspelet, som du säger, som gör att tempot känns snabbare...
Minns att jag blev förvånad när jag kollade tempot på Beatles' version innan jag spelade in detta.
--- Slut citat ---
Jag tycker den är lite långsam, nån bpm eller så :lol:
Fint tycker jag och härligt sound. Saknar dock gitarrer som spelar räkorna som jag fick kämpa så mycket med - bland annat där på slutet.
Och snacka om att jag hade det bekvämt, frågade en trummis, som sa det är lätt fixat, jag kan använda rätt abbeyroad-trumljud också.
Kompletterat med, vill du ha sitar och tolvsträngat också?
Så klart jag ville!
--- Slut citat ---
Roligt att höra att soundet verkar OK! Jag försökte nog spela de akustiska "räkorna", som jag tror du menar,
men dom hörs nog dåligt i mixen...? Ska lyssna på ert bidrag igen och kolla!
Skönt att ha en trummis som fixar rätt beat och sound! Det hade jag behövt! :)
Jaså, ni hade sitar också på festivalbidraget? Det missade jag!
Tack för din feedback Max!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Roffe H skrivet 01.03.2016, 21:36:04 ---
--- Citat från: Asti skrivet 01.03.2016, 19:57:33 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 01.03.2016, 19:30:10 ---Jättefin version Asti, tycker mixen låter bra och basen hörs också, ingen fara. Sången och stämmorna sitter som en smäck. Tråkigt med din öronhistoria, hur ska du göra nu, vi vill ju höra dig dig sjunga. :huh:
/Roffe H
--- Slut citat ---
Kul att du gillar min version Roffe! Skönt att basen hörs och sången funkar! :)
Jag får testa försiktigt hur det går att lyssna i monitorerna, men eftersom
jag inte kan använda hörlurar blir det ju svårt att göra mikrofoninspelningar.
Kanske kan jag spela in akustisk gitarr och sång i en tagning, men hur fixar jag takten..?
Jag har en metronom, men den går ju också in i micken.... :wacko:
Har funderat på att försöka göra instrumentallåtar, kanske åt jazzhållet... vi får se! :D
Tack för din feedback och omtanke!
/Asti
--- Slut citat ---
Det vore spännande att höra lite instrumentalt. Jag har gjort inspelninger ibland av misstag där jag glömt monitorerna på, det blir ju läckage förstås, men sedan när musiken kommer till så lät det inte så "farligt illa". Prova att vända bort monitorerna med svagt ljud (kanske bara gitarr och klick eller hihat) tillräckligt för att höra och sjung nära micken med så stark ingångsvolym du kan ha utan att det distar...kanske värt att prova i alla fall, vore ju roligt att få höra din röst även i fortsättningen.
Roffe H
--- Slut citat ---
Nej, det kanske inte bara är av ondo att man tvingas pröva nya vägar!
Det kan ju faktiskt göra att man utvecklas och lär sig lite nytt istället för att mala på i samma hjulspår... :)
Har funderat i ungefär dom banorna du är inne på vad gäller inspelning med mikrofon. Vill dock
inte riskera att försämra hörseln ytterligare. Tack igen för dina tankar och tips!
/Asti
Marruschkka:
Med den här verren hade du vunnit tror jag :wub:
/Marre
Asti:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 01.03.2016, 23:39:52 ---Med den här verren hade du vunnit tror jag :wub:
/Marre
--- Slut citat ---
Roligt att du säger så, men jag tycker MOMAs låt var suverän!
Tyckte du själv gjorde en riktigt stark sånginsats i Come together!
Tack för din feedback Marre!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida