Kontrollrummet

Asti - Here comes the sun

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Åkte på en hörselskada som gjorde att jag inte hann bli klar med denna Beatles-cover
i tid till festivalen. Men det var nog lika bra, eftersom MaxB och Lazarus redan gjort en fin
tolkning av denna. Jag har blivit ordinerad av öronläkare att sluta använda hörlurar, så nu
har jag varit och införskaffat ett par enkla monitorer och försökt mixa klart på låg volym.  :)
Prövar mig fram med korta lyssningspass. Blir dock svårt att spela in med mikrofon framöver... :wacko:
Så därför är jag tacksam för synpunkter på framför allt nivåerna och stereobilden i mixen. För låg bas?
Tar givetvis emot synpunkter på annat också!  :)

Titel: Here comes the sun
Artist: Asti
Text & Musik: George Harrison
Längd: 3:04
År: 2016
« Senast ändrad: 01.03.2016, 18:57:44 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Fin version med snyggt ljud. Däremot tycker min kropp att det är fel tempo i låten. Jag blir lite stressad. Men man kanske vänjer sig som Kjell Höglund skulle sagt. :D/Toby
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Fin version med snyggt ljud. Däremot tycker min kropp att det är fel tempo i låten. Jag blir lite stressad. Men man kanske vänjer sig som Kjell Höglund skulle sagt. :D/Toby
Roligt att du gillar min version och även ljudet! Då kanske jag inte har rattat helt fel i mixen ändå!
Vad gäller tempot så har min version 130 bpm, medan Beatles hade 131 bpm!
Så för att undvika alltför mycket stress råder jag dig att lyssna på min version och inte på Beatles'.  :)
Tack för din feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Jättefin version Asti, tycker mixen låter bra och basen hörs också, ingen fara. Sången och stämmorna sitter som en smäck. Tråkigt med din öronhistoria, hur ska du göra nu, vi vill ju höra dig dig sjunga. :huh:
 /Roffe H
« Senast ändrad: 01.03.2016, 19:31:58 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Tror att det handlar om trumspelet. Om nu Beatles version är minimalt snabbare så (jag ber ödmjukast om ursäkt) tycker jag att det finns något stressat över din. Antar att din trummis hällt i sig ett par koppar kaffe för mycket.  :D Men, som jag sa innan, jag gillar allt det andra i din version. :)/Toby
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jättefin version Asti, tycker mixen låter bra och basen hörs också, ingen fara. Sången och stämmorna sitter som en smäck. Tråkigt med din öronhistoria, hur ska du göra nu, vi vill ju höra dig dig sjunga. :huh:
 /Roffe H
Kul att du gillar min version Roffe! Skönt att basen hörs och sången funkar!  :)
Jag får testa försiktigt hur det går att lyssna i monitorerna, men eftersom
jag inte kan använda hörlurar blir det ju svårt att göra mikrofoninspelningar.
Kanske kan jag spela in akustisk gitarr och sång i en tagning, men hur fixar jag takten..?
Jag har en metronom, men den går ju också in i micken....  :wacko:
Har funderat på att försöka göra instrumentallåtar, kanske åt jazzhållet... vi får se!  :D
Tack för din feedback och omtanke!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tror att det handlar om trumspelet. Om nu Beatles version är minimalt snabbare så (jag ber ödmjukast om ursäkt) tycker jag att det finns något stressat över din. Antar att din trummis hällt i sig ett par koppar kaffe för mycket.  :D Men, som jag sa innan, jag gillar allt det andra i din version. :)/Toby
Du har absolut ingen anledning att be om ursäkt! Är tacksam för alla synpunkter!  :D
Troligen är det något med trumspelet, som du säger, som gör att tempot känns snabbare...
Minns att jag blev förvånad när jag kollade tempot på Beatles' version innan jag spelade in detta.
Tack åter för din feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Riktigt tråkigt att höra att du skadat öronen. Hoppas verkligen att det är övergående.  :unsure:

När man hör inledningen med din röst och körerna så tänker man bara Yes! klockrent. Bra är det också sedan men jag kan nog hålla med Toby om att det är lite stressigt. Trots alla som klagar på honom så var Ringo bra på riktigt med sina enkla, men ack så effektiva trumkomp. Du sjunger ju lite släpigare också så det kan vara kontrasten mellan sången och kompet som gör det. Tycker ju annars att du gör väldigt bra trumkomp.

Jag störde mig lite på stråksynten som spelade på partiet "sun sun sun" tycker att stämman dominerar lite och att ljudet låter lite plastigt på något sätt. Kan ju bara vara en hangup från min sida  :D.
Men som sagt mycket snyggt. Hade fått många poäng av mig i festivalen.  :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tror att det handlar om trumspelet. Om nu Beatles version är minimalt snabbare så (jag ber ödmjukast om ursäkt) tycker jag att det finns något stressat över din. Antar att din trummis hällt i sig ett par koppar kaffe för mycket.  :D Men, som jag sa innan, jag gillar allt det andra i din version. :)/Toby
Du har absolut ingen anledning att be om ursäkt! Är tacksam för alla synpunkter!  :D
Troligen är det något med trumspelet, som du säger, som gör att tempot känns snabbare...
Minns att jag blev förvånad när jag kollade tempot på Beatles' version innan jag spelade in detta.

Jag tycker den är lite långsam, nån bpm eller så  :lol:
Fint tycker jag och härligt sound. Saknar dock gitarrer som spelar räkorna som jag fick kämpa så mycket med - bland annat där på slutet.
Och snacka om att jag hade det bekvämt, frågade en trummis, som sa det är lätt fixat, jag kan använda rätt abbeyroad-trumljud också.
Kompletterat med, vill du ha sitar och tolvsträngat också?
Så klart jag ville!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Jättefin version Asti, tycker mixen låter bra och basen hörs också, ingen fara. Sången och stämmorna sitter som en smäck. Tråkigt med din öronhistoria, hur ska du göra nu, vi vill ju höra dig dig sjunga. :huh:
 /Roffe H
Kul att du gillar min version Roffe! Skönt att basen hörs och sången funkar!  :)
Jag får testa försiktigt hur det går att lyssna i monitorerna, men eftersom
jag inte kan använda hörlurar blir det ju svårt att göra mikrofoninspelningar.
Kanske kan jag spela in akustisk gitarr och sång i en tagning, men hur fixar jag takten..?
Jag har en metronom, men den går ju också in i micken....  :wacko:
Har funderat på att försöka göra instrumentallåtar, kanske åt jazzhållet... vi får se!  :D
Tack för din feedback och omtanke!
/Asti

Det vore spännande att höra lite instrumentalt. Jag har gjort inspelninger ibland av misstag där jag glömt monitorerna på, det blir ju läckage förstås, men sedan när musiken kommer till så lät det inte så "farligt illa". Prova att vända bort monitorerna med svagt ljud (kanske bara gitarr och klick eller hihat) tillräckligt för att höra och sjung nära micken med så stark ingångsvolym du kan ha utan att det distar...kanske värt att prova i alla fall, vore ju roligt att få höra din röst även i fortsättningen.
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Riktigt tråkigt att höra att du skadat öronen. Hoppas verkligen att det är övergående.  :unsure:
När man hör inledningen med din röst och körerna så tänker man bara Yes! klockrent. Bra är det också sedan men jag kan nog hålla med Toby om att det är lite stressigt. Trots alla som klagar på honom så var Ringo bra på riktigt med sina enkla, men ack så effektiva trumkomp. Du sjunger ju lite släpigare också så det kan vara kontrasten mellan sången och kompet som gör det. Tycker ju annars att du gör väldigt bra trumkomp.
Jag störde mig lite på stråksynten som spelade på partiet "sun sun sun" tycker att stämman dominerar lite och att ljudet låter lite plastigt på något sätt. Kan ju bara vara en hangup från min sida  :D.
Men som sagt mycket snyggt. Hade fått många poäng av mig i festivalen.  :)
Det har snart gått två månader sedan det hände, så jag börjar befara att skadan är permanent.
Men man hoppas naturligtvis! Eddi hade varit med om något liknande och för honom tog det ett halvår att tillfriskna...
Jag har alltid gillat Ringo som trummis, däremot inte som sångare.  :) Ja, kanske är det min sångstil som gör att det blir stressigt..?
Trummorna har väl genom åren varit min akilleshäl. Kanske har jag lärt mig lite på senare tid...vet inte.
"Stråksynthen" har jag tagit från en gammal Hypersonic-version och det var väl det närmaste jag lyckades komma originalet.  :)
Roligt att du tycker det är snyggt! Tack för feedback och omtanke!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tror att det handlar om trumspelet. Om nu Beatles version är minimalt snabbare så (jag ber ödmjukast om ursäkt) tycker jag att det finns något stressat över din. Antar att din trummis hällt i sig ett par koppar kaffe för mycket.  :D Men, som jag sa innan, jag gillar allt det andra i din version. :)/Toby
Du har absolut ingen anledning att be om ursäkt! Är tacksam för alla synpunkter!  :D
Troligen är det något med trumspelet, som du säger, som gör att tempot känns snabbare...
Minns att jag blev förvånad när jag kollade tempot på Beatles' version innan jag spelade in detta.
Jag tycker den är lite långsam, nån bpm eller så  :lol:
Fint tycker jag och härligt sound. Saknar dock gitarrer som spelar räkorna som jag fick kämpa så mycket med - bland annat där på slutet.
Och snacka om att jag hade det bekvämt, frågade en trummis, som sa det är lätt fixat, jag kan använda rätt abbeyroad-trumljud också.
Kompletterat med, vill du ha sitar och tolvsträngat också?
Så klart jag ville!
Roligt att höra att soundet verkar OK! Jag försökte nog spela de akustiska "räkorna", som jag tror du menar,
men dom hörs nog dåligt i mixen...? Ska lyssna på ert bidrag igen och kolla!
Skönt att ha en trummis som fixar rätt beat och sound! Det hade jag behövt!  :)
Jaså, ni hade sitar också på festivalbidraget? Det missade jag!
Tack för din feedback Max!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jättefin version Asti, tycker mixen låter bra och basen hörs också, ingen fara. Sången och stämmorna sitter som en smäck. Tråkigt med din öronhistoria, hur ska du göra nu, vi vill ju höra dig dig sjunga. :huh:
 /Roffe H
Kul att du gillar min version Roffe! Skönt att basen hörs och sången funkar!  :)
Jag får testa försiktigt hur det går att lyssna i monitorerna, men eftersom
jag inte kan använda hörlurar blir det ju svårt att göra mikrofoninspelningar.
Kanske kan jag spela in akustisk gitarr och sång i en tagning, men hur fixar jag takten..?
Jag har en metronom, men den går ju också in i micken....  :wacko:
Har funderat på att försöka göra instrumentallåtar, kanske åt jazzhållet... vi får se!  :D
Tack för din feedback och omtanke!
/Asti
Det vore spännande att höra lite instrumentalt. Jag har gjort inspelninger ibland av misstag där jag glömt monitorerna på, det blir ju läckage förstås, men sedan när musiken kommer till så lät det inte så "farligt illa". Prova att vända bort monitorerna med svagt ljud (kanske bara gitarr och klick eller hihat) tillräckligt för att höra och sjung nära micken med så stark ingångsvolym du kan ha utan att det distar...kanske värt att prova i alla fall, vore ju roligt att få höra din röst även i fortsättningen.
Roffe H
Nej, det kanske inte bara är av ondo att man tvingas pröva nya vägar!
Det kan ju faktiskt göra att man utvecklas och lär sig lite nytt istället för att mala på i samma hjulspår... :)
Har funderat i ungefär dom banorna du är inne på vad gäller inspelning med mikrofon. Vill dock
inte riskera att försämra hörseln ytterligare. Tack igen för dina tankar och tips!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Med den här verren hade du vunnit tror jag :wub:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Med den här verren hade du vunnit tror jag :wub:

/Marre

Roligt att du säger så, men jag tycker MOMAs låt var suverän!
Tyckte du själv gjorde en riktigt stark sånginsats i Come together!
Tack för din feedback Marre!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Hejsan Kompis !!
Har inte möglighet att tjyyvlyssna här på jobbet, men jag kan ju ge dig tips på hur jag personligen handskas med slikt problem..
Har ju oxo Menieres + hörselskador och är uberkänslig för höga ljud och volymer(inga Bio/Teater/konsert besök för stackars Bjurte)
Mår dåligt i veckor om jag missköter mig... :wacko: 
Hur som haver, så här gör jag:
Allt elektoniskt och Line:ade pålägg görs och lyssnas genom Monitorer/Högtalare på ytterst moderat volym.
Men ibland måste ju mickarna tas fram och då är det ju Lurarna som gäller, jag proppar helt enkelt in ena rejäla tussar med Bomull/Fetvadd
i öronen, sedan på med lurarna och det funkar faktiskt, men knappast någon större Hi-Fi upplevelse... :)
Man får fixa Fiinlyssningen när det sitter på Hårdisken s.a.s...
Värt att testa,funkar för mig...
/FånTratten
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Hejsan Kompis !!
Har inte möglighet att tjyyvlyssna här på jobbet, men jag kan ju ge dig tips på hur jag personligen handskas med slikt problem..
Har ju oxo Menieres + hörselskador och är uberkänslig för höga ljud och volymer(inga Bio/Teater/konsert besök för stackars Bjurte)
Mår dåligt i veckor om jag missköter mig... :wacko: 
Hur som haver, så här gör jag:
Allt elektoniskt och Line:ade pålägg görs och lyssnas genom Monitorer/Högtalare på ytterst moderat volym.
Men ibland måste ju mickarna tas fram och då är det ju Lurarna som gäller, jag proppar helt enkelt in ena rejäla tussar med Bomull/Fetvadd
i öronen, sedan på med lurarna och det funkar faktiskt, men knappast någon större Hi-Fi upplevelse... :)
Man får fixa Fiinlyssningen när det sitter på Hårdisken s.a.s...
Värt att testa,funkar för mig...
/FånTratten
Så du klarar inte ens bioljudet? Trist! Det kan ju iofs också vara ganska högt nuförtiden.
Ja, det kanske skulle funka med bomull/fetvadd i öronen i kombination med hörlurar.....
Är livrädd just nu att förvärra skadan. Första veckorna med lockkänsla och kraftigt reducerad
hörsel var en påfrestning. Nu har jag fått tillbaka en del av hörseln på ena örat, men har istället
fått mer tinnitus. Men tack för tipset! På lite sikt kanske jag vågar testa det... :)
/Asti t.f. öronmärkt
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Myucket bra tolkar-Din röst passar den som hansken.



Min favvo- beaatles låt btw :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Underbar version :P

Men kan inte låta bli tanken på ljust stråk i ljudbilden, det skulle kunna lyfta den här ytterligare ett snäpp?

Men det är jättefint så här oxå.

Bra :D

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Myucket bra tolkar-Din röst passar den som hansken.
Min favvo- beaatles låt btw :)
Roligt att du tycker min röst passar till denna!
Jo, den här tillhör också mina Beatles-favoriter.....men dom är ju iofs många!  :)
Tack för din feedback Per!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Underbar version :P
Men kan inte låta bli tanken på ljust stråk i ljudbilden, det skulle kunna lyfta den här ytterligare ett snäpp?
Men det är jättefint så här oxå.
Bra :D
/Marre
Jag har ju med stråkar, men dom är inte särskilt ljusa!
Försökte hitta liknande dom Beatles använde...
Ska fundera på om dom kanske skulle vara lite ljusare!
Tack igen för feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Det här va ju kul men jag blir också stressad... ;) Så kan det gå. ^^ Gillar din sång o gotarrspel som vanligt men tycker det ärr lite för "fett" eller "vått" - gör den enkel o avskalad så blir den fant-Asti-sk! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Det här va ju kul men jag blir också stressad... ;) Så kan det gå. ^^ Gillar din sång o gotarrspel som vanligt men tycker det ärr lite för "fett" eller "vått" - gör den enkel o avskalad så blir den fant-Asti-sk! :)

Jaså du blir också stressad!?  :D
Med för "fett" antar jag att du menar för mycket i ljudbilden..? Kanske även för mycket reverb....?
I det här fallet vill jag göra den så nära originalet som jag kan, så jag behåller arret som det är.
Tack för din feedback! Ska fundera på reverbet!
/Asti t.f. stressmoment
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Om man tiltar trummisen ja knuffar av honom från trumstolen  :D så blir det mjukt o fint i lyssen skulle jag nog tro Hörde väl nån fras som lät liite snabb Men inget att bry sig om  :).. håller med om stressen ..Nu är trummorna väldigt anonyma ingen kagge som håller ihop det hela heller .så det kan ju vara där som felet ligger ?stressen?.. Annars finemang!  :D


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Om man tiltar trummisen ja knuffar av honom från trumstolen  :D så blir det mjukt o fint i lyssen skulle jag nog tro Hörde väl nån fras som lät liite snabb Men inget att bry sig om  :).. håller med om stressen ..Nu är trummorna väldigt anonyma ingen kagge som håller ihop det hela heller .så det kan ju vara där som felet ligger ?stressen?.. Annars finemang!  :D
Har nog inte lagt tillräckligt jobb på trummorna, men känner i nuläget att jag inte
klarar att göra om dom. Tror att det blir lite för påfrestande för öronen.
Just nu får det nog inskränka sig till att justera nivåer och ev lite eq:ande....
Men jag samlar på mig era synpunkter och kanske kan omsätta dom lite längre fram!
Tack för din feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Fantastiskt vilka musiker det finns på detta forum. Ännu en beatles som känns äkta liksom dina låtar i festivalen, kanske lite stressigt arr som någon påpekar trots 1 takt mindre per minut - tror inte det har att göra med trummisen enbart - jag tycker du förenklar spelmelodien på ett sätt som gör att det känns stressigt konstigt nog - det saknas en ton i mitt öra alltså och effekten blir bakvänd - svårt att förklara - men den hade säkerligen fått många poäng om den hunnit bli klar i tid.

Har alltså bara röda rosor att dela ut och inga vettiga råd - för mig låter det kanon och takten är inget att haka upp sig på tycker jag. :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Fantastiskt vilka musiker det finns på detta forum. Ännu en beatles som känns äkta liksom dina låtar i festivalen, kanske lite stressigt arr som någon påpekar trots 1 takt mindre per minut - tror inte det har att göra med trummisen enbart - jag tycker du förenklar spelmelodien på ett sätt som gör att det känns stressigt konstigt nog - det saknas en ton i mitt öra alltså och effekten blir bakvänd - svårt att förklara - men den hade säkerligen fått många poäng om den hunnit bli klar i tid.

Har alltså bara röda rosor att dela ut och inga vettiga råd - för mig låter det kanon och takten är inget att haka upp sig på tycker jag. :D
Ytterligare en som blir stressad!  :D
Visserligen lever vi i en stressad värld, men Here comes the sun är ju normalt en
skön låt att varva ner till, så jag inser naturligtvis att ni måste ha rätt alla som påpekar detta!  :)
Frågan kvarstår dock för mig: Vad är det som orsakar stressen? Har lyssnat efter just detta,
men har antagligen lyssnat på den för mycket för att hitta det.... Trummorna? Sången? Arret? Gitarrspelet?
Utlovar ett stort fång virtuella rosor till den som kan hjälpa mig att peka ut orsaken!  :)
Tack ändå för de röda rosorna (hoppas dom står sig över helgen  B)) och jättekul att du gillar min version Eddi!
/Asti t.f. stressforskare
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Känner ingen stress för egen del...tycker fortfarande att det är ett kanonbra jobb rakt igenom, men det är ju jag det.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Känner ingen stress för egen del...tycker fortfarande att det är ett kanonbra jobb rakt igenom, men det är ju jag det.  :)
/Roffe H
Nej, vi pensionärer är inte lika stressade som de andra ungdomarna!  :D
Tack Roffe!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Känner ingen stress för egen del...tycker fortfarande att det är ett kanonbra jobb rakt igenom, men det är ju jag det.  :)
/Roffe H
Nej, vi pensionärer är inte lika stressade som de andra ungdomarna!  :D
Tack Roffe!
/Asti

Precis Asti, tack och lov! Pensionärslive är bra gött.  :D
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Känner ingen stress för egen del...tycker fortfarande att det är ett kanonbra jobb rakt igenom, men det är ju jag det.  :)
/Roffe H
Nej, vi pensionärer är inte lika stressade som de andra ungdomarna!  :D
Tack Roffe!
/Asti

Precis Asti, tack och lov! Pensionärslive är bra gött.  :D
Roffe H
Längtar dit men det är några år kvar :wacko:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Känner ingen stress för egen del...tycker fortfarande att det är ett kanonbra jobb rakt igenom, men det är ju jag det.  :)
/Roffe H
Nej, vi pensionärer är inte lika stressade som de andra ungdomarna!  :D
Tack Roffe!
/Asti

Precis Asti, tack och lov! Pensionärslive är bra gött.  :D
Roffe H
Längtar dit men det är några år kvar :wacko:
Jag gick några år tidigare och det har jag inte ångrat en sekund!
Om man klarar det ekonomiskt är det absolut värt det! Man vet aldrig
när sjukdomarna kommer....
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ritkigt bra tolkning..

Allt sitter, t o m basen.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ritkigt bra tolkning..

Allt sitter, t o m basen.

Tack! Det gläder mig att höra Per!
Du blev inte stressad av lyssningen?  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jo, basen på firman stressade mig litegrann när jag lyssnade :) (Den var dålig.)
https://soundcloud.com/user7789882