Forum > Färdiga produktioner
Jocke & Plinka -Lucky Catch
Gurano:
Har inte läst vad andra tycker.
En trevlig melodi men kanske att det kunde lite mer instrumentalt någonstans i låten - Ett tydligt gitarrsolo kanske (utöver det som börjar vid 130) eller lite fräna slingor här å där? Personligen tycker jag inte om gitarrens sololjud (men det är eg bara en smaksak från min sida).
/Gurano
Jocke:
Tack Marsall! Kul att du gillar! :) Det blev nog inte riktigt som vi tänkt oss - det blev så här! ;)
Ja, det hade varit kul att ses Max men du hade väl aldrig kommit hem om du stannat redan efter ett par mil! ;) Tyvärr blir det sällan besök i hufvudstaden - vi skåningar har ju en egen... men det blir inte så frekventa besök där heller... ;) Vi får hoppas att det ges tillfälle framåt! :) Tack för uppskattning! :)
Tack Roffe, det betyder mycket vad du tycker - det vet du! :D
Tack Gurano! :) Jag berättade tidigare i tråden att jag jobbat mycket med layers tidigare för att fylla upp ljudbilden maximalt. Nu blir det på ett annat sätt. Kompet är är gitarr, bas, trummor, keys och acke - punkt slut. Tycker det lirar ändå! :) "Less is more!" :) BTW: Det är samma preset på riff, slide o solo - Line6, Bohemian Rapsody.
Roffe H:
Vid tidigare lyssning, då mest på sång, gitarr, bas och helhetsintrycket (ditt gitarr och basspel är ju lysande)...nu, när jag lyssnar igen så, slog det mig att trummorna lunkar på så himla fint, måste nog anlita "din trummis" på nästa blues. :lol:
/Roffe H
spacetrucker:
Skön låt. På det stora hel bra men jag blir inte vän med trumsoundet (smaksak). I början tyckte jag gitarren var för vass men jag vande mig vid den under låtens gång. Plinkas sång låter bra, några vassa "S" och "T" men inget farligt. Pluspoäng för Hammonden :)
//Space
Marruschkka:
Här går ni från klarhet till klarhet :D
Det svänger fint, och du Plinka låter mer bluesig vilket jag verkligen gillar!
Låten växer och bra colab har ni här :wub:
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida