Forum > Färdiga produktioner
Jocke & Plinka -Lucky Catch
Roffe H:
Jag tycker, gasa på! :lol:
/Roffe H
Asti:
Nu tycker jag mixen är bra! Möjligen är orgeln/elpianot pyttelite
för stark i mellanspelet...är osäker. Elgitarren är precis lagom så här!
Gillar speciellt de korta avsnitten där det liksom "stannar upp"
och "tar sats", t.ex vid 42-43 sekunder! :)
Skön och avkopplande lyssning!
/Asti
Jocke:
Tack Div! :)
Vi får göra lite tuffare låtar framöver Roffe! ;) Nu är det en röst för att gasa och en för att bromsa... lämnar det nog där om inte Plinka har synpunkter... kan komma på något själv också - vilket år som helst! ;)
Tycker den här ska vara lite sådär stillsam, Asti - men inte på något banalt, tråkigt sätt. Kul att du gillar - tack! :)
Sen undrar man ju lite om den här flirten är självupplevd, Plinka? ;) Tycker att det är förnämligt sjunget och jag blir nästan till mig i trasorna av texten... toppen! :)
bjurte:
Härligt att höra att ni e på G igen, skön låt härliga harmisar sång o melodier, men kompet är lite filtinlindat gentemot leadfigurerna..
Plinka:
Det känns som att jag inte riktigt hunnit pyssla om denna tråden som jag önskar :P men är ju på utbildning nästan varje helg så det är som det är och tittar in så fort jag hinner :)
Men jag har också tagit del av både hurrarop och bra synpunkter, tack alla!
Lyssnade precis på senaste mixen nu efter några dagar, och känner mig faktiskt nöjd. Less is more eller more is more, det är frågan?
Min tanke går så här: Jag hade aldrig sjungit denna så soft om det var mer av orgel och diskantfrekvenser som slogs om utrymmet, då hade jag automatiskt tagit i mer tror jag. Och jag tror att det där softa gör den mer "delikat" i detta fallet. Så, jag röstar nog inte på mera gas :)
--- Citat från: Jocke skrivet 06.03.2016, 22:25:38 ---
Sen undrar man ju lite om den här flirten är självupplevd, Plinka? ;) Tycker att det är förnämligt sjunget och jag blir nästan till mig i trasorna av texten... toppen! :)
--- Slut citat ---
Hihi, så underbart att sång/text berör! I WISH, Jocke, att jag hade lite självupplevda flirtar på senare år att skriva om, men jag får istället använda min fantasi och inlevelseförmåga på bästa sätt...(eller så har jag det utan att erkänna det eftersom jag tydligen vet precis vilken känsla jag skriver om) <_<
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida