Forum > Demolåtar
MaxB - Shining Light - mupptrixat mer
Toby:
Lite Pink Floyd-aktigt med kören. Snyggt. Jo det måste nog hända mer...lite långt som du skriver. Ebow låter asfräckt. Det var väl så Santana kunde få oändliga toner. Vill ha! :D
MaxB:
--- Citat från: Toby skrivet 28.02.2016, 18:19:25 ---Lite Pink Floyd-aktigt med kören. Snyggt. Jo det måste nog hända mer...lite långt som du skriver. Ebow låter asfräckt. Det var väl så Santana kunde få oändliga toner. Vill ha! :D
--- Slut citat ---
Hören i, att kören kommer in för starkt? B)
Den är fet och fin men bör vara softare första gången den kommer in.
Hör nu själv även att akustiska kompgitarren som kommer in lite senare, är för vass i ljudet.
Det ska hända mer, vilket innebär att det ska komma lite text. Men det ska vara lugn sång enligt mig, med få ord.
Jag tror inte Santana använde EBow - bara massor med dist.
Jag kan också få fram mycket häng - då jag låter dist och wah-wah samarbeta.
EBow är cool på coola låtar. Jag har velat ha i många år (uttalas decennier) men har alltid tyckt att det är galet mycket pengar för att ge så lite. Men nu slog jag till och köpte en beggad då Wernborg sålde sin.
MOMA:
Gillart! E-bow är en skön grej - kanske hade jag dristat mig till att lägga ett delay som kan komma fram i tonbyten och få ännu lite mer "flow" i ljudet. Men det är en smaksak :)
Gott stycke!
MOMA
Roffe H:
Låter fint, snyggt "häng", lite som att spela fiol :lol:
/Roffe H
Marsall:
Fint flow o harmoni i låten. :) Jag skulle bara kört med plockguran i starten o sen när trummorna börjar rörra på sig mer ..om möjligt lägga på mera kompG .. Ebowen tillför riktigt gott..
Sätter du gurorna så har du nåt fint på G . :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida