Forum > Demolåtar
MaxB - Shining Light - mupptrixat mer
Marsall:
jag vet att du inte gillar reverb så mycket :D..Men med mycket sång o körer supernära .måste allt vara digitalt klocka för att inte få känslan av allt för mycket olika människor samtidigt som säger/sjunger samma fast inte samtidigt.. OOJJ det vart nästan povel rammelskt :wacko: :D Hoppas du förstår iaf..
Lugna låtar är ju också svårare att få till i komperiet också.. Fast liite reverb på vissa delar så tror jag att det inte uppfattas mindre grötigt .. Inte för att denna är grötig baraq allmänt tänk..
Och tips på annat har du fått fint ovan här.. :)
MaxB:
--- Citat från: Wernborg skrivet 08.03.2016, 23:43:34 ---Håller med Asti i den han säger. För långa toner på ebow. Det blir omusikaliskt när de får klinga för länge utan påverkan. Lite som att trycka ner en tangent på en synt utan att kompensera med vibrato och/eller bend. Glid in och ur tonerna lite mer så blir det mer musikaliskt.
Gillar också basljudet mycket. Väldigt twin-peaksigt. Hur blir det så?
--- Slut citat ---
Bra synpunkt. Jag ska spela om EBow! Yippey! :wub: Basen spelar jag via min POD 2 som jag också använder till gitarr och använder första valet LINE & CLEAN på reglaget till vänster och använder COMPRESSOR på reglaget till höger.
MaxB:
--- Citat från: Marsall skrivet 09.03.2016, 11:24:25 ---jag vet att du inte gillar reverb så mycket :D..Men med mycket sång o körer supernära .måste allt vara digitalt klocka för att inte få känslan av allt för mycket olika människor samtidigt som säger/sjunger samma fast inte samtidigt.. OOJJ det vart nästan povel rammelskt :wacko: :D Hoppas du förstår iaf..
Lugna låtar är ju också svårare att få till i komperiet också.. Fast liite reverb på vissa delar så tror jag att det inte uppfattas mindre grötigt .. Inte för att denna är grötig baraq allmänt tänk..
Och tips på annat har du fått fint ovan här.. :)
--- Slut citat ---
Tack, jag ska reflektera över mängden reverb och typ av reverb. Allt ligger väldigt nära här, det gör det.
Jag gillar inte körerna jag sjöng in igår - ska nog hellre vara långa Ooohhh och Aaaahhh på flera delar och få som sjunger stämmor på samma text som leadvocal. Jag hör det nu, då jag lyssnar på gårdagens inspelning. Blir en hel del trial and error här. Det är nyttigt för mig men blir nog tjatigt för andra att presentera varenda liten förändring, även sånt som inte ens jag gillar efteråt. Så tack för synpunkter och tips!
Roffe H:
Snyggt när körerna kom på och nu fyller det fint när gitarrerna ligger långt ifrån varandra. Bra! :)
Roffe H
Gurano:
Wernborg har en poäng ang Ebow - men jag skulle inte kalla ebow-spelet omusikaliskt kanske ... snarare ointressant - den går att använda på mer spännande sätt tycker jag.
/Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida