Forum > Demolåtar

MaxB - Shining Light - mupptrixat mer

<< < (5/10) > >>

Roffe H:
Själv gillar jag gitarrerna när de ligger långt ifrån varandra som nu, det ger bredd åt inspelningen, särskilt om du lägger på mer vartefter.  :)
/Roffe H

Asti:
Tycker gitarrerna funkar bra så här! Ger bredd och ett fylligt ljud!
Möjligen är den till vänster lite för stark... Blir fint med lite körer på detta!

bjurte:
Lite förmycke hästjazz för stackars Bjurte.. ;)
Tycker du har strypt 'stråken' alldeles förmycke, vill höra dom sköna övertonerna.
Habilt framfört hantverk annars..

MaxB:
Ny verre nu  B)

--- Citat från: Roffe H skrivet 07.03.2016, 12:51:07 ---Själv gillar jag gitarrerna när de ligger långt ifrån varandra som nu, det ger bredd åt inspelningen, särskilt om du lägger på mer vartefter.  :)

--- Slut citat ---

Har dem kvar därute. Tack att du delger vad du tycker!

--- Citat från: Asti skrivet 07.03.2016, 13:25:26 ---Tycker gitarrerna funkar bra så här! Ger bredd och ett fylligt ljud!
Möjligen är den till vänster lite för stark... Blir fint med lite körer på detta!

--- Slut citat ---

Kanske en är för stark, kanske hela tiden eller ibland. Borde kanske titta på att använda kompressor?
Tack att du tycker till. Stackars dig att jag lyft fram tinnitus-tonerna på EBow igen. Eq:ade ner dem för att de var jobbiga för dig, bland annat.

--- Citat från: bjurte skrivet 07.03.2016, 14:58:53 ---Lite förmycke hästjazz för stackars Bjurte.. ;)
Tycker du har strypt 'stråken' alldeles förmycke, vill höra dom sköna övertonerna.
Habilt framfört hantverk annars..

--- Slut citat ---

MaxB har hästar på loftet som du vet...
Stråken till viss den öppnad igen men använder wah-wah på det spåret och den stryper lite här och där...

Wernborg:
Håller med Asti i den han säger. För långa toner på ebow. Det blir omusikaliskt när de får klinga för länge utan påverkan. Lite som att trycka ner en tangent på en synt utan att kompensera med vibrato och/eller bend. Glid in och ur tonerna lite mer så blir det mer musikaliskt.

Gillar också basljudet mycket. Väldigt twin-peaksigt. Hur blir det så?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion