Forum > Demolåtar

MaxB - Shining Light - mupptrixat mer

<< < (4/10) > >>

Roffe H:
Håller med Asti om sången (särskilt de långa ch-ljuden) annars är det en jättefin komposition, och en maffig sånginsats överlag.  :)
Gitarrerna och plocket funkar bra som det är nu tycker jag.  :) Gillar "fiolen"  :lol:
Roffe H

MaxB:
En simpel "morgon-Live-version" med ren sång en gitarr en bas en trumloop en ebow
som jag kanske fortsätter utveckla istället

Eddi:
Jag gillar det nya arret betydligt bättre men in med körerna igen :)

Roffe H:
Håller med Eddi, nya arret är snyggt, men körerna får väl en plats så småningom, hoppas jag... :D
/Roffe H

MaxB:
Har idag söndag 20160306 arbetat vidare på helgens förenklade version:
lagt ny leadsång och två gitarrer. Har kvar basen, trumloopen och en ebow.
Älskar basljudet i denna mix. Lite Twin Peaks över soundet kanske?

--- Citat från: Eddi skrivet 05.03.2016, 23:01:31 ---Jag gillar det nya arret betydligt bättre men in med körerna igen :)

--- Slut citat ---

Körer ska dit, kanske inte alla men ska ha körer med

--- Citat från: Roffe H skrivet 06.03.2016, 22:41:22 ---Håller med Eddi, nya arret är snyggt, men körerna får väl en plats så småningom, hoppas jag... :D

--- Slut citat ---

Jodå, körer ska med. Hoppas även jag kan hitta avslappnad röst i leadsången i hela låten, är inte där än...

Undrar om de två stålsträngade kompgitarrerna låter bra så här separerade trots att de inte spelar samma sak hela tiden.
1) Låter det bättre då de är långt ut på sidorna eller om båda är närmare mitten?
2) Låter det (generellt) inte bra med två komgitarrer som är så här nära varandra ljud och taktmässigt men inte låter mer lika varandra?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion