Forum > Demolåtar

MaxB - Shining Light - mupptrixat mer

<< < (3/10) > >>

MaxB:

--- Citat från: MOMA skrivet 29.02.2016, 13:58:18 ---Gillart!  E-bow är en skön grej - kanske hade jag dristat mig till att lägga ett delay som kan komma fram i tonbyten och få ännu lite mer "flow" i ljudet. Men det är en smaksak :) Gott stycke!

--- Slut citat ---

Finns ett långsamt delay på en elgitarr i första halvan. Bra tanke, tack!
Uppdaterad verre med sångtext-test av röst.

--- Citat från: Roffe H skrivet 29.02.2016, 22:50:40 ---Låter fint, snyggt "häng", lite som att spela fiol  :lol:

--- Slut citat ---

Väldigt mycket fiol-känsla i EBow

--- Citat från: Marsall skrivet 01.03.2016, 10:25:04 ---Fint flow o harmoni i låten. :) Jag skulle bara kört med plockguran i starten o sen när trummorna börjar rörra på sig mer ..om möjligt lägga på mera kompG .. Ebowen tillför riktigt gott..
Sätter du gurorna så har du nåt fint på G . :)

--- Slut citat ---

Som komp kan jag även tänka mig Hammond på vissa delar. Älskar den mattan! Ska fundera på dina tankar mer senare.
Ny verre med sång-test nu. Djäkligt lång än så länge

Plinka:
Mysigt, som en blandning av country, Elvis och new age!  :D
Sköna fina körer.

Eddi:
Har äntligen då lyssnat på nästan hela blev tvungen att hoppa lite. Nja det känns som alltför länge sedan jag rökte på och kan inte hitta feelingen i den här låten framförallt så tycker jag att plocket på metallguran inte alls stämmer in i det övriga och din röst bryter i diskanten lite otrevligt här och var - så nä jag var nog inte rätt målgrupp för denna låt, jag hör ju att körerna och ebowen är sköna inget snack om det men kompotten blev inte så bra i mina öron. :wacko:

MaxB:

--- Citat från: Plinka skrivet 03.03.2016, 15:35:02 ---Mysigt, som en blandning av country, Elvis och new age!  :D
Sköna fina körer.

--- Slut citat ---

Tack för kommentarer och reflektioner!

--- Citat från: Eddi skrivet 04.03.2016, 02:32:18 ---Har äntligen då lyssnat på nästan hela blev tvungen att hoppa lite. Nja det känns som alltför länge sedan jag rökte på och kan inte hitta feelingen i den här låten framförallt så tycker jag att plocket på metallguran inte alls stämmer in i det övriga och din röst bryter i diskanten lite otrevligt här och var - så nä jag var nog inte rätt målgrupp för denna låt, jag hör ju att körerna och ebowen är sköna inget snack om det men kompotten blev inte så bra i mina öron. :wacko:

--- Slut citat ---

Tack för kommentarer och reflektioner!
Vet inte vad jag ska svara på ditt 'Nja'  :lol: men att jag har gått igång på kompotten kan bero på att det är jag som kokat ihop den...
Plocket på resonator är inte meditativt lugnt... 'noterar' och förstår synpunkten
röst och diskant är kanske inte i hela utan i vissa delar där rösten är annorlunda och för stark i volym också, tror jag.
Kanske ska ta en verre med bara ebow och körer och släppa den så?  :unsure:
Får se var som växer fram i tankarna. Tack att du tar dig tid att vara ärlig Det uppskattar massor! (även jag)  :lol:

Asti:
Det finns säkert många möjligheter att skapa sköna gitarrljud m.h.a. en E-bow!
I det skick mina öron befinner sig just nu trodde jag dock att det var min tinnitus
som hade förvärrats när E-bow:en kom in första gången (tror det var runt 65 sek).  :)
Tror E-bow-tonerna skulle vinna på att tonas in och ut och inte ligga kvar så länge.
Tycker sången i början är skitbra, när du sjunger mjukt och naturligt! Även kören!
Det utdragna ch-ljudet i touche gillar jag däremot inte och dom låga tonerna på leadsången
kan filas på. Har inget emot plocket på resonatorn, men du kanske skulle ha med
även ett akustiskt, mjukare gitarrplock för att få ett lite mjukare komp... Nu blir
det lite vasst med resonatorn och elgitarren... Lugn, behaglig låt annars!
Jag säger det igen - du sjunger bättre och bättre Max!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion