Forum > Demolåtar

Dividend - Pianosonat sats 1

<< < (2/4) > >>

MOMA:

Låter mycket bra det här! Har en förrädisk lockande ton och de små piruetterna får stycket att leka med lyssnaren på ett intrikat sätt. Mycket spännande - något att det bästa jag hört i den här genren här på KR!

Blir också mycket impad av piano-ljudet! Får man fråga vad herr kompositören använder för verktyg för att få en så levnad och skön ton från klaveret???

MOMA

Marsall:
Fin grund till fortsatt verk har du som i asken .hör endast Småstråk o lugna dirigentrörelser..Blir mumma!  :D

Dividend:

--- Citat från: egghuvud skrivet 28.02.2016, 12:46:55 ---Låter bra. Om du skulle utveckla något så vore det väl rytmiken som blir lite repetitiv i andra delen. Kanske lite mer trioler eller så för att bryta upp så att det inte blir så styltigt. Melodin inledningsvis var mycket vacker.  :)

--- Slut citat ---
trioler är en tanke och kul att du också gillade inledande melodin.
Det är den jag håller på att utveckla nu...

--- Citat från: Marsall skrivet 01.03.2016, 10:48:36 ---Fin grund till fortsatt verk har du som i asken .hör endast Småstråk o lugna dirigentrörelser..Blir mumma!  :D

--- Slut citat ---

Skönt det :D

--- Citat från: MOMA skrivet 29.02.2016, 14:50:42 ---
Låter mycket bra det här! Har en förrädisk lockande ton och de små piruetterna får stycket att leka med lyssnaren på ett intrikat sätt. Mycket spännande - något att det bästa jag hört i den här genren här på KR!

Blir också mycket impad av piano-ljudet! Får man fråga vad herr kompositören använder för verktyg för att få en så levnad och skön ton från klaveret???

MOMA

--- Slut citat ---

Tack för positivt omdöme. Jag använder gamla Alicia's keys. :)

Tack till er alla för lyssning och kommentarer! :)

Asti:
Sprudlande spel och vackra harmonier! Hur mycket spelar du av detta
och hur mycket editerar du in? Låter väldigt naturligt och fint.
Svar på din fråga:  Nej, jag tycker inte moll-övergången känns fel!
Om övergången är bevakad känns det som att du är på rätt spår.  :)
Men i så fall har du ju förstås också bommat en del.  :rolleyes:
Skämt åsido - tycker ett ensamt piano är väldigt vilsamt och skönt att lyssna på
när det låter så här fint! När kommer utvecklingen? Eller är den redan med här i slutet?
Ska bli spännande att följa! Har tyvärr inget konstruktivt att komma med i nuläget.
/Asti

Dividend:
Brukar inte svara på comments, innan nästa update är färdig, men jag gör undantag den här gången :)

Jag spelar mest i början, sen editerar jag in det jag spelat (eller så spelar jag in det och rättar till noterna, så det blir kvantiserat) Det mesta är dock ritat i pianorollen.
Jag känner mig bevakad av FBI :D

"Utvecklingen" börjar efter andra subjektet (första är den finfina melodin och andra är det som kommer direkt efter). Ganska direkt m a o. Fast det är mest idéer radade efter varandra och måste förlängas och behover korrektur. Kollar in Haydn och notblad av honom (Han "uppfann" väl i princip sonatform).

Kul att du gillar det så långt! OCh tack för din tid!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion