Har fått putsade slipade och lite mer fixade trummor igår. Finns i första inlägget
Kanontrummor, jättefint (och basen passar in perfekt) glöm inte bort "fiolen" 
Fiolen inte på plats ännu men jag har idéer på vad den ska ha för olika roller i olika delar av låten.
Nej men Mr Max! Mycket bra stycke musik i vardande!!!
MOMA (hoppas man inte tassade på någon öm tå, det var i all välmening 
Nej men MOMA, tack!
Här finns inga ömma tår! Jag tar tacksamt emot och reflekterar över vad jag vill, kan och orkar göra.
Kanske var det du som redan första dagarna i januari sa att jag gjort den bästa låten jag kommer att göra detta år, så jag har ju inga krav på mig nu!

En trummis jag snackade med nyligen som fick lyssna på den här låten sågade hela konceptet med låten totalt, så den gick bort... trummisen alltså i detta sammanhang.
Men det känns som den inte riktigt får en ärlig chans!
För att det saknas en del mixningsmässigt eller?

liiiiite mer styrsel och mix (kanske reverb)
Menar du en av flera alternativ här
1) putsa så att alla kommer in på sina toner och släpper sina körtoner exakt samtidigt
2) säger orden samtidigt ?
3) volymen på de olika körmedlemmarna inbördes
4) volymen på körmedlemmarna i mixen
Och sedan är det en liten del som poppar ut som sjutton - vid: "- let it flow, ride the tide" finns ett ackordsbyte som är fantastiskt i helheten (och borde kunna upprepas/lyftas längre fram - om lead och körer finge fortsätta "ett varv" till)
Poppar ut som sjutton... är det bra?

Ska fundera på om jag ska reprisera den delen. Min dotter gillar låten därifrån och framåt men innan är allt bekant, utan att sticka ut på något positivt sätt, säger hon.