Forum > Demolåtar

pxm - "Johans Blues nr. 02 2016"

(1/4) > >>

pxm:
En till blues, Dorisk den här gången,
med enklare bas så att gitarrfilen och
dess häftiga stämmor kommer fram.
 :)
Datorn laggar så jag kan  bara lyssna
filerna efter jag renderat dem. Det
påverkar kvaliten. Basens aktiva mickar
behöver ett nytt batteri. Nu distar basen.
Det är alltså inte att mätaren slår i topp.

Trots detta tycker jag att den är bra och
intressant att lyssna på. Hoppas att ni
också gillar den här !!!  :)

mvh

Wernborg:
Roliga ideer. Men du. Ska du inte försöka spela den istället för klippa klistra? Det hade den vunnit på. Och var nog noga med att få rena toner utan slarv. Nu låter det väldigt rörigt trots att du klippt ihop det, och det på pappret borde funka. Rensa lite i stämmorna, de är för täta ibland, särskilt när du distar gitarren.

Men tokrolig komposition. Tänker på Thelonius Monk som jag lyssnat på hela kvällen här. :)

pxm:
Tack, Wernborg !!! Mina sista alster hörs det mycket klipp i. Det kommer från bas-spåret. Min dator håller inte för inspelning längre. Inspelningen av spåren sackar efter så jag måste klippa och klistra, tyvärr. Tror inte jag har råd med en ny dator heller på  ett bra tag. :) Men i dessa två blues är det inte liret i första hand som är viktigt utan själva kompositionen. Mmmmm, jag skall lyssna igenom den några gånger och tänka mer på stämmorna då. :)

mvh

Roffe H:
Som vanligt kreativt och roligt. Din fantasi, experimentlust och lekfullhet när du komponerar är beundransvärd...gillar.  :D
Roffe H

John Isak:
Detta föll jag för! :) Tokroligt, infallsrikt och väldigt dynamiskt! :)
Vore kul att höra en grupp göra detta i en tagning, för det finns en "bas" i detta som är väl utvecklingsbar! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion