Kontrollrummet

Biscuit Barney - Ögonblick Av Tystnad

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
High class i denna genre, just loving it :wub:

Silverpilen ska ha en eloge  för sin sång oxå!

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
Proffsigt rakt igenom detta!!
Och en stor eloge för att jobba med skånska i en genre där det är så lätt hänt att man faller i mainstream-fållan och sjunger utrikiska:)

Arret är hela tiden intressant, så jag förstår att ni jobbat duktigt på variation och tyngdpunkter - det funkar mycket bra!

MOMA
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad John Isak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 281
  • Medelålders man med drömmar naggade i kanten
    • Visa profil
Så bra! :) Underbar låt och skånskan lyfter den till väldigt höga höjder! :)


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
High class i denna genre, just loving it :wub:

Silverpilen ska ha en eloge  för sin sång oxå!

/Marre



Trevligt att höra  :)

Jag tackar å Sliverpilens vägnar  :wub:



Proffsigt rakt igenom detta!!
Och en stor eloge för att jobba med skånska i en genre där det är så lätt hänt att man faller i mainstream-fållan och sjunger utrikiska:)

Arret är hela tiden intressant, så jag förstår att ni jobbat duktigt på variation och tyngdpunkter - det funkar mycket bra!

MOMA



Häligt att det gillas och att du uppskattar arret. Kul att du hör detaljerna.



Angående vårt val att sjunga på skånska

Jag och Thomas (sångaren) är barndomskompisar från Landskrona och spelade i band tillsammans under stort sett hela nittotalet, och gjorde då pop/rock på engelska. När jag flyttade till Stockholm -99 så slutade vi även göra musik tillsammans men hade fortfarande bra kontakt. Runt -07 så blev Thomas sugen på att börja sjunga igen, skaffade sig ett ljudkort och en mick. Han frågade mig om jag hade nån låt liggandes som han kunde ha att öva lite sång med. Jag hade en låt som jag jobbat ett tag med, men som jag inte hade nån direkt bra sångmelodi till, jag skickade den till Tompa och några veckor senare fick jag tillbaka en slasksång på det som sen blev "Var e du" (http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=5703.0). Tompa var nog lika överraskad själv som jag var att han valde svenska och med dialekt, vi som alltid skrivit på engelska. Men det kändes rätt och vi startade vårt lilla hobbyprojekt Biscuit Barney med electropop/rock på skånska (vi fick iaf engelska i bandnamnet  :))

Så det var egentligen inget medvetet val att sjunga på skånska, det bara blev så

Tack för lyssning och kommentarer


Så bra! :) Underbar låt och skånskan lyfter den till väldigt höga höjder! :)



Känns gött att läsa. Härligt att både låt och skånskan uppskattas.




Tack för tyck och kommentarer

/Micke