Forum > Färdiga produktioner

Biscuit Barney - Ögonblick Av Tystnad

<< < (6/8) > >>

spacetrucker:
Min fösta tanke var "Skånska... :unsure: ... hmmm". Men det fungerar ju hur bra som helst. Sången sitter som en handske. Skitsnygg låt faktiskt.

//Space

jonnerstone:

--- Citat från: Marsall skrivet 14.04.2016, 13:50:16 ---Visst skulle det smaka än bättre med lite mer tryck på reffen en bas som ni nämner ..o varför inte en gura som kompar finsmakat o  miinidistatrockljud  på reffen  Tror jag skulle höjja ett snäpp till ..Men det e ju jag dä  :D :D..Annars en redan superfin mix kommer nog bli fin med mer bastryck på reffen ..  :)

--- Slut citat ---

Tackar!

Refräng med lite mer bas är på G.

Några distade mackor på refrängen blir det dock inte tal om  :D Det hade vi på vår förra låt "Glumslöv", denna ville vi skulle vara en återgång till den rena synthpoppen  :)

--- Citat från: spacetrucker skrivet 15.04.2016, 10:24:08 ---Min fösta tanke var "Skånska... :unsure: ... hmmm". Men det fungerar ju hur bra som helst. Sången sitter som en handske. Skitsnygg låt faktiskt.

//Space

--- Slut citat ---

Det var ju kul att dina farhågor inte besannades  :). Då antar jag att du missat våra andra låtar som vi postat här på KR?

Kul att det gillas.

Här är våra övriga låtar på Soundcloud resp. Spotify

Soundcloud
https://soundcloud.com/biscuit-barney/sets/biscuit-barney

Spotify
https://play.spotify.com/album/1ETorXCWEOJwkv5odyjjUE

Roffe H:
Låter bättre (hör jag nu när det är gjort) sedan du höjde leadsången.
/Roffe H

bjurte:
Så simpelt,men ändå så komplext, älskar sånt och fantastiskt sound som synthar lät i synthpopens barndom. :wub:

jonnerstone:

--- Citat från: Roffe H skrivet 19.04.2016, 18:58:58 ---Låter bättre (hör jag nu när det är gjort) sedan du höjde leadsången.
/Roffe H

--- Slut citat ---

Gött att höra  :)

Kommer snart en ny version med lite bättre bastryck i refrängen

Tack för att du tog dig tid igen

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion