Forum > Färdiga produktioner

Biscuit Barney - Ögonblick Av Tystnad

<< < (3/8) > >>

Asti:
Skitsnyggt! Helgjuten låt med skön ljudbild, bra uppbyggnad av låten och
fin variation i dynamiken. "Arpeggiobasen" driver på fint. Tyckte vid första
lyssningen att sången var lite låg i mixen, men är inte längre så säker...den hörs tydligt ändå.
Väldigt snyggt när låten liksom "landar" på "vittrar sönder somnar av" och vilar där en stund!
Mycket bra leadsång som vanligt och även fina stämmor, som fyller ut på rätt ställen.
Trummorna är lite anonyma och kanske kunde dom hjälpa till mer att driva på
ytterligare i refrängen med t.ex utpanorerade egg åt varsitt håll...?
Den här tänker jag utsätta mina något skadade öron för fler gånger!  :)
/Asti

MaxB:
Härligt sound,  bra ljud och särpräglade effekter på sängen som jag gillar här i er musik.

Plinka:
Fantastiskt bra låt alltså, verkligen hitvarning  :wub:
Älskar de elektroniska syntharna, och sångaren gör ett grymt jobb, ingen tvekan om det.
Jag valde att lyssna utan att läsa texten, och har dividerat med mig själv fram och tillbaka, och tror att du borde testa en mix med lite högre sångvolym, för jag har faktiskt svårt att uppfatta texten. Det kanske beror på frekvenskrock med syntharna, men med ett litet snäpp upp tror jag det blir toppen.

Alatar:
Jäkligt skön låt!
Mycket själ och välproducerat.

Det enda som jag reagerade på: Mixen låter lite ocentrerad i mina högtalare. För mycket på ena sidan, på något sätt (Vet inte om det är vänster eller höger). Fast det kan också bero på mina högtalare kanske. I lurar låter det balanserat. 

jonnerstone:
Sorry för väldigt sena svar, har haft andra projekt så denna fick ligga på paus ett tag.

--- Citat från: Asti skrivet 21.02.2016, 12:37:33 ---Skitsnyggt! Helgjuten låt med skön ljudbild, bra uppbyggnad av låten och
fin variation i dynamiken. "Arpeggiobasen" driver på fint. Tyckte vid första
lyssningen att sången var lite låg i mixen, men är inte längre så säker...den hörs tydligt ändå.
Väldigt snyggt när låten liksom "landar" på "vittrar sönder somnar av" och vilar där en stund!
Mycket bra leadsång som vanligt och även fina stämmor, som fyller ut på rätt ställen.
Trummorna är lite anonyma och kanske kunde dom hjälpa till mer att driva på
ytterligare i refrängen med t.ex utpanorerade egg åt varsitt håll...?
Den här tänker jag utsätta mina något skadade öron för fler gånger!  :)
/Asti

--- Slut citat ---

Kul att gillar.
Trummorna är väl tänkt att dom ska vara lite enkla. I refrängen ligger det en öppen hi-hat och matar 8-delar samt två synthar på 16-delar. Personligen tycker jag det räcker för att få ett bra driv. Så inga ägg den här gången  :)

Kommer upp en ny version snart med lite nivåjusteringar, inga superingrepp utan bara höjt leadsång ett snäpp, även hi-haten på refrängen (kanske det tillför lite mer driv) samt lite annat smått & gott som antagligen bara jag hör  :D

Tack för lyssning och input

--- Citat från: MaxB skrivet 21.02.2016, 19:11:30 ---Härligt sound,  bra ljud och särpräglade effekter på sängen som jag gillar här i er musik.

--- Slut citat ---

Tackar ödmjukast

--- Citat från: Plinka skrivet 22.02.2016, 10:02:43 ---Fantastiskt bra låt alltså, verkligen hitvarning  :wub:
Älskar de elektroniska syntharna, och sångaren gör ett grymt jobb, ingen tvekan om det.
Jag valde att lyssna utan att läsa texten, och har dividerat med mig själv fram och tillbaka, och tror att du borde testa en mix med lite högre sångvolym, för jag har faktiskt svårt att uppfatta texten. Det kanske beror på frekvenskrock med syntharna, men med ett litet snäpp upp tror jag det blir toppen.

--- Slut citat ---

Kul att det gillas, en ny version med en gnutta starkare leadsång kommer strax.

--- Citat från: Alatar skrivet 22.02.2016, 13:10:50 ---Jäkligt skön låt!
Mycket själ och välproducerat.

Det enda som jag reagerade på: Mixen låter lite ocentrerad i mina högtalare. För mycket på ena sidan, på något sätt (Vet inte om det är vänster eller höger). Fast det kan också bero på mina högtalare kanske. I lurar låter det balanserat. 

--- Slut citat ---

Tackar tackar!!

Nä, mixen är inte obalanserad i mina olika lyssningar (monitorer, lurar, hi-fi anläggning mm). Men låter det rätt i dina lurar så lär det vara dina högtalare som inte har rätt balans mellan höger och vänster  :unsure:

Tack för kommentarer

Tack för input allihopa, kommer snart upp en ny mix

Micke

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion