Jamresa! Coolt. Har du med dig gitarren också eller råkar du bara stöta på alla dessa jam?
Lät som ett band i filmen. Tänkte att, ja där borta runt hörnet står bandet och lirar, men jag fick tji....
Det var fyra som hade med sig gitarrer och jag spelade på tre av gitarrerna. Han med stratan tog en paus då och då och då lämnade han över elgitarren till mig. Så fort han spelade blues eller rock eller något som innehöll mer än tre ackord fick jag nåns gitarr i min hand. De andra kollade vilka ackord jag spelade, eftersom han ofta spelade solon och licks, så jag fick ett visst ansvar för flytet...

Annars på de andra låtarna spelade jag djembetrumman man ser på golvet då jag sätter mig på 'min' plats. Ofta sjöng jag en andrastämma. En tjej blev inbjuden att sjunga Killing me softly till ett motsvarande backtrack som i videon och det blev riktigt lyckat då han som äger stratan (han som håller i det här och bor på sin segelbåt året runt här) och jag sjöng varsina stämmor en halvmeter bakom henne. Det var läckert att höra hur styrkan och säkerheten växte i hennes röst då vi backade henne - underbart att uppleva hennes förvandling!
Han brukar ofta spela på gatorna och då är dessa backingtracks bra att ha.
Jag spelade för första gången i mitt liv 'Leila' och 'Sultans of swing'. Tog ut ackorden undertiden jag lyssnade på honom och tittade lite bakom hans gitarrhals, ungefär var han var på halsen. Intressant och det funkade. Vilket liv, att bo här på segelbåten ha tre gitarrer några förstärkare och flickvännen /frun har minst två keyboard och sitt dragspel i båten. Men nu var hon i England. Förra gången spelade jag en hel del med henne - i mars 2015 (
elvshand.blogspot.se)