Kontrollrummet

Big Big Train - en grupp man kan gilla eller...?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Big Big Train - påminner om sånt man hörde från Genesis, Yes, King Crimson och liknande grupper förr.
Är det här något ni andra känner igen eller gillar? Inspelat augusti 2015.


« Senast ändrad: 09.02.2016, 16:21:28 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Det kan man väl göra, fast det är inte min grej direkt.  Jag är mest imponerad över att han kör med en non-reversed Firebird som i mitt tycke är en av de coolaste gurorna!   :)    /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil

Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Big Big Train - påminner om sånt man hörde från Genesis, Yes, King Crimson och liknande grupper förr.
Är det här något ni andra känner igen eller gillar? Inspelat augusti 2015.

De är bra och är väl hyfsat stora i vad som lite elakt kallas för retro-prog (där hamnar egentligen det mesta som inte inkluderar så mycket metal-grejjer ;)) De var mest ett "projektband" från början och Nick D'Virgilio höll ju i rodret i Spocks Beard ett tag efter att Neal Morse hoppat av.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Big Big Train - påminner om sånt man hörde från Genesis, Yes, King Crimson och liknande grupper förr.
Är det här något ni andra känner igen eller gillar? Inspelat augusti 2015.
De är bra och är väl hyfsat stora i vad som lite elakt kallas för retro-prog (där hamnar egentligen det mesta som inte inkluderar så mycket metal-grejjer ;)) De var mest ett "projektband" från början och Nick D'Virgilio höll ju i rodret i Spocks Beard ett tag efter att Neal Morse hoppat av.

Spocks Beard dyker upp igen, finns en hel del därifrån som jag gillar också men jag har ingen koll på namnen eller insatserna från medlemmarna, mer än Neal som i mitt tycke började sjunga för mycket halleluja nån gång...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Spocks Beard dyker upp igen, finns en hel del därifrån som jag gillar också men jag har ingen koll på namnen eller insatserna från medlemmarna, mer än Neal som i mitt tycke började sjunga för mycket halleluja nån gång...

...det var därför Neal hoppade av och nu öser han ut album grundat på sin övertygelse! Men han hinner dessutom med ett antal sidoprojekt som t ex Transatlantic (med bl.a. Roine Stolt från gamla Kaipa). Neal är en ruggig talang och det mesta håller hög kvalitet, men effekten är att det blir spam av det...