Kontrollrummet

Roffe H - Gitarrlek IV (instrumentalt)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
LÅTNAMN:Gitarrlek IV
ARTIST/KOMPOSITÖR: Roffe H
GENRE: rockblues
LÅTLÄNGD:2:54
INSPELNINGSÅR: 2016

FORMAT: mp3


"Bäst att smida medan järnet är varmt". Ville prova att lägga till lite sax, öva upp fingrarna både på den och guran. Kändes bra att komma igång igen och testa alla rattar och kranar i programmet, inte helt borta tycker jag. Det blev en instrumental låt så länge...ska försöka tota ihop låttext också till en annan gång om inspirationen kommer. Finns säkert en del att göra på denna låt...tar gärna emot förslag.
« Senast ändrad: 10.02.2016, 17:11:21 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Skön blueslåt med en bra "hook" i refrängen.  Gillar skarpt blåset också!    Text och sång på denna så blir det kanon.  /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Roligt att du gillar Fuzzbub,  :) provade att lägga på sång ...undrar om den tillför låten något?  :unsure:
« Senast ändrad: 10.02.2016, 16:57:45 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tar bort sången eftersom det inte blev speciellt lyckat...låter bättre instrumentalt.
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Härligt! Det gungar gammal trygg rocki'n'roll!
Jag gillar också det tvåstämmiga i refrängen.

och nu blir det chorus på sax  :wub:

Det gungar på bra Roffe!
Jag blir glad av att lyssna på det här!
Nu bänder den distade gitarren som bäst.
Störtskönt - och det faktum att det är du som gör det själv, gör det bara bättre!
« Senast ändrad: 10.02.2016, 18:39:27 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
Ja, skulle någon i nationalteatern plötsligt dyka på lead skulle man inte bli förvånad. Någon bitskt humoristisk text om ett förortscentrum på dekis någonstans... Vet inte, men det är den spontana och råa känslan i arret som sätter tanken i spin  :lol:

Kul!

MOMA
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Max, Moma: Tack för fin respons. Hade en variant med text utlagd ett tag, men tog bort den igen, tyckte inte att den riktigt fungerade ihop med musiken. Låter den  vara som den är så länge tills dess någon bättre textide' eventuellt dyker upp.  :)
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Det svänger bra Roffe!
Gillar att höra saxen igen!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det är bra gung i den här med både bra gura och saxspel, något händer vid septiman lite sent påhopp känns det som du-du-du-du ja du fattar nog. Sången var det nog inget fel på men texten kändes lite för "enkel" till det här måste det vara mer hjärta och smärta :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Asti/Eddi: Tackar för era kommentarer. Roligt att du tycker det svänger Asti och saxen måste ju få vara med ibland.  :)
Eddi, du har helt rätt när det handlar om sången, texten passade inte till låten...därför tog jag bort den versionen. Ska kolla septiman, går det att fixa gör jag det, annars får det vara, den ska ju inte vara med i melodofestivalen precis... :lol:
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Medryckande. SAxen passat som handen i handsken. Skön blues.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tack för feedback Dividend, alltid roligt att nån gillar  :D
Roffe H
« Senast ändrad: 28.02.2016, 10:59:02 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Det hörs att du tyckte det var roligt!
Bra!!! /Altsax