Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Sweet Apple Kiss -

<< < (2/2)

Asti:
Finstämd och mysig låt!
Bra leadsång och jättesnygg kör. Tyckte leadsången kanske låg lite högt i början...
Om du vill ha kompet lite fylligare kan du ju t.ex lägga ett fingerplock till, som
avviker lite från det befintliga och sedan panorera ut dom åt varsitt håll. Men det vet du.  :)
En "strumming" akustisk gitarr i mitten fyller också ut en del om man nu vill det.
Snyggt slut med den lite varierade harmoniföljden och sången där!
Så vitt jag hör är mixen bra (förutom då sången i början).
/Asti

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 11.02.2016, 11:06:03 ---Klar, jag skiter i att putsa på körerna som va lite osynkade med leadsången.

--- Slut citat ---
Jag hör bara ett ställe som är osynkat och det är ordet taste.
Iövrigt håller jag med Asti om att leaden var lite hög i början och att låten fullständigt skriker efter ett banjoplock på valda delar - den du :lol:
Jättebra text av Rikki och väl förvaltat av dig på musik och melodi extra plus för det sistnämnda ......

hogge:
Va faan är nu detta.. Ska jag behöva gå ut och tända en hillbilly-eld, och grilla korv, eller?
Men förutom att jag känner mig mer än någonsin som en wildmarksman så är det riktigt bra.. Lattjo låt som får foten att stampa takten.. Och sången är bättre än någonsin...
Ska vi säga så?

MOMA:
Kan bara instämma i föregående talare - melodi-snickeriet i högsta klass. Med balans och klockren känsla för när var hur!

Bara att gratulera till väl utfört verk!

MOMA

MaxB:

--- Citat från: Asti skrivet 12.02.2016, 13:07:44 ---Finstämd och mysig låt!
Bra leadsång och jättesnygg kör. Tyckte leadsången kanske låg lite högt i början...
Om du vill ha kompet lite fylligare kan du ju t.ex lägga ett fingerplock till, som
avviker lite från det befintliga och sedan panorera ut dom åt varsitt håll. Men det vet du.  :)
En "strumming" akustisk gitarr i mitten fyller också ut en del om man nu vill det.
Snyggt slut med den lite varierade harmoniföljden och sången där!
Så vitt jag hör är mixen bra (förutom då sången i början).

--- Slut citat ---

Här sitter jag och insuper lovord tillsammans med en flaska 19 kronors rödvin, som smakar bra. Tack ska du ha! Sa jag förresten är jag badade i havet idag?

--- Citat från: Eddi skrivet 12.02.2016, 15:08:04 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 11.02.2016, 11:06:03 ---Klar, jag skiter i att putsa på körerna som va lite osynkade med leadsången.

--- Slut citat ---
Jag hör bara ett ställe som är osynkat och det är ordet taste.
Iövrigt håller jag med Asti om att leaden var lite hög i början och att låten fullständigt skriker efter ett banjoplock på valda delar - den du :lol:
Jättebra text av Rikki och väl förvaltat av dig på musik och melodi extra plus för det sistnämnda

--- Slut citat ---

Skiter i smaken (taste) tror jag... Rikki gillar resultatet. Banjo hmmm, det kräver en funderare.
Riktig nöjd med melodislingorna!

--- Citat från: hogge skrivet 13.02.2016, 01:34:31 ---Va faan är nu detta.. Ska jag behöva gå ut och tända en hillbilly-eld, och grilla korv, eller? Men förutom att jag känner mig mer än någonsin som en wildmarksman så är det riktigt bra.. Lattjo låt som får foten att stampa takten.. Och sången är bättre än någonsin... Ska vi säga så?

--- Slut citat ---

Sitter själv i mörkret en stjärnklar natt. Känner doften av atlantens sälta. Har spelat den här låten på en restaurang här i staden jag befinner mig i utkanten av. Det är varmt och soligt, har badat i atlanten idag

--- Citat från: MOMA skrivet 13.02.2016, 19:42:55 ---Kan bara instämma i föregående talare - melodi-snickeriet i högsta klass. Med balans och klockren känsla för när var hur! Bara att gratulera till väl utfört verk!

--- Slut citat ---

Tack, vad glad jag blir av det talas så här om min musik. Tack!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion