Forum > Demolåtar
Goat Shrine - Jenny Greenteeth
Goat Shrine:
--- Citat från: ynot skrivet 13.09.2007, 20:07:06 ---gillar tyngden o melodierna
virvel känns lite pappig i sitt sammanhang..
men skit bra början....
keep em koming
tony
--- Slut citat ---
Danke schön! Alla verkar ogilla just det virvelljud jag älskar,haha. Jag gillar ju inte utsmetade virvlar a la powermetal och sånt.
tsmalmbe:
Exempelvis:
0:12, 0:19 ,0:26 0:34
Det verkar falla ihop med tom-tomen de där klockslagen. Hämnder alltså genom hela låten.
1:53, 1:58, 2:02 då skyller jag på gitarren.
2:08, 2:13, 2:15 då vet jag inte vad jag skyller på.
För att hitta det bör du lyssna i lurar och på låg volym. Digitaldisten hörs bra på låga volymer, på högre volymer faller den in bakom gitarrdisten.
DåligtGehör:
Kommenterar inte ljudet så mycket mer än att virvleln nog ligger väl hög och lite väl dov.
Framför allt är det en skön berättande känsla i låten. På mig verkar den nästan humoristisk fast på ett seriös sätt. Kan tänka mig den fungare väldigt bra i en "rocksaga" där turen har kommit till Jenny att få sin personlighet porträtterad. Tror den skulle tilltala även en yngre lyssnarskara.
Goat Shrine:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 14.09.2007, 11:45:27 ---Exempelvis:
0:12, 0:19 ,0:26 0:34
Det verkar falla ihop med tom-tomen de där klockslagen. Hämnder alltså genom hela låten.
1:53, 1:58, 2:02 då skyller jag på gitarren.
2:08, 2:13, 2:15 då vet jag inte vad jag skyller på.
För att hitta det bör du lyssna i lurar och på låg volym. Digitaldisten hörs bra på låga volymer, på högre volymer faller den in bakom gitarrdisten.
--- Slut citat ---
Tack för tipset! Jag hörde det nu, och ska se om jag kan bli av med missljuden på nåt sätt.
Goat Shrine:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 14.09.2007, 19:25:09 ---Kommenterar inte ljudet så mycket mer än att virvleln nog ligger väl hög och lite väl dov.
Framför allt är det en skön berättande känsla i låten. På mig verkar den nästan humoristisk fast på ett seriös sätt. Kan tänka mig den fungare väldigt bra i en "rocksaga" där turen har kommit till Jenny att få sin personlighet porträtterad. Tror den skulle tilltala även en yngre lyssnarskara.
--- Slut citat ---
Jo, det blir en story av det hela, ju längre låten går desto mörkare blir det. Har redan gjort ett par extra minuter musik, betydligt allvarsammare än den tidigare. Det är ju trots allt en sedelärande berättelse om hur farligt vatten kan vara.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida