Forum > Färdiga produktioner
Toby "The headache is yours"
MOMA:
Bra jobb!!
Ett bra sound överlag - och inte minst bra lead! Om man skulle peta i någonting, så är det nog mastern, dvs öppna upp den vid 3000 och uppåt med en shelf - och se om den kan få lite mer luft. Kanske ett lätt (mycket lätt) delay på leaden? Kanske lite (pytte-lite) reverb på acken?
Bara tankar kring redan bra låt. Och återigen det är en bra röst du har där!!
MOMA
Toby:
--- Citat från: MOMA skrivet 29.02.2016, 14:08:24 ---Bra jobb!!
Ett bra sound överlag - och inte minst bra lead! Om man skulle peta i någonting, så är det nog mastern, dvs öppna upp den vid 3000 och uppåt med en shelf - och se om den kan få lite mer luft. Kanske ett lätt (mycket lätt) delay på leaden? Kanske lite (pytte-lite) reverb på acken?
Bara tankar kring redan bra låt. Och återigen det är en bra röst du har där!!
MOMA
--- Slut citat ---
Tackar för fin kritik! Ny version ligger uppe nu. Har lyssnat på dina tips men fick inte riktigt till det på sången. Väntar med det. Låten är inte mastrad (vilket jag inte kan) så där är jag borta. :D /Toby
Roffe H:
Mjuk och fin låt som svänger, sången är kanon. :) Stråkar? en smaksak, tycker inte de sitter i vägen.
/Roffe H
Wernborg:
Härlig låt och bra sång. Lite zappafeel i rösten ibland.
Några märkliga klipp hördes i gitarren.
På tooooook för lång.
Lite för uppenbar återanvändning av trumfills här och där.
Nice!!!!
Toby:
--- Citat från: Wernborg skrivet 01.03.2016, 08:57:14 ---Härlig låt och bra sång. Lite zappafeel i rösten ibland.
Några märkliga klipp hördes i gitarren.
På tooooook för lång.
Lite för uppenbar återanvändning av trumfills här och där.
Nice!!!!
--- Slut citat ---
Zappa tillhör mina husgudar så jag tackar! Ska kolla klippen var det kan vara. Här är det texten som spelar huvudrollen så kortare kunde den inte vara. Jag har inte återanvänt ett enda trumfill. Olika alla men kanske snarlika. :) Tack för kommentar./Toby
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida