Kontrollrummet

jTa - Prospective Competitor

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad John Isak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 281
  • Medelålders man med drömmar naggade i kanten
    • Visa profil
Första och förmodligen av de få under detta året, 2016.


https://soundcloud.com/busstop18/prospective-competitor


VARNING! Det förekommer strupsång i alstret!


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Snyggt o mysko... Fint med enkla pianomelodierna. Strupsången var oxå mkt bra, hur gör du den?

Det jag saknade o tänkte på direkt, ska inte kicken komma in nån gång?... Byt kick till nåt mer påtagligt.
I det lugna partiet som börjar vid 2:00 så kan du ta väcken kicken helt i början sen får den sakta stiga i volym igen. För långa partier utan puls får i alla fall mig att tappa intresset. Skitbra låt annars. Snyggt som fan... Ursäkta fult språk.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Välbehag. En mjuk känsla....
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad John Isak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 281
  • Medelålders man med drömmar naggade i kanten
    • Visa profil
Snyggt o mysko... Fint med enkla pianomelodierna. Strupsången var oxå mkt bra, hur gör du den?

Det jag saknade o tänkte på direkt, ska inte kicken komma in nån gång?... Byt kick till nåt mer påtagligt.
I det lugna partiet som börjar vid 2:00 så kan du ta väcken kicken helt i början sen får den sakta stiga i volym igen. För långa partier utan puls får i alla fall mig att tappa intresset. Skitbra låt annars. Snyggt som fan... Ursäkta fult språk.

Tack Håkan! :) Det ska inte vara någon kick till detta utan bara ett diskret "umpf". Och då det är ett ambient stycke, vill jag att lyssnaren kan andas in då och då, tempo har vi i vardagen så att det förslår.


Utloggad John Isak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 281
  • Medelålders man med drömmar naggade i kanten
    • Visa profil
Välbehag. En mjuk känsla....

Tack Dividend! :) Fick litet kinakänsla från våra samarbeten bitvis i skapandet. :)


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Skön lounge som bitvis svävar ut i rymdens tyngdlöshet och formlöshet för att sedan fångas upp igen i rytmens trygga famn. Kul med strupsången och jag tycker mycket om pianot som liksom är piloten på resan!
Plinkar på en låt...


Utloggad John Isak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 281
  • Medelålders man med drömmar naggade i kanten
    • Visa profil
Tack Plinka! :)

Jag lyssnade på skivan du målade akvareller till häromveckan och konstaterade att den var "intressant". Avdelningen, du ska inte alltid titta tillbaka...


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Tack Plinka! :)

Jag lyssnade på skivan du målade akvareller till häromveckan och konstaterade att den var "intressant". Avdelningen, du ska inte alltid titta tillbaka...

Ojj, det projektet hade jag nästan glömt! Men, vad jag minns tyckte jag din musik var fantastiskt fin på den  :wub:
Plinkar på en låt...


Utloggad John Isak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 281
  • Medelålders man med drömmar naggade i kanten
    • Visa profil
Tack Plinka! :)

Jag lyssnade på skivan du målade akvareller till häromveckan och konstaterade att den var "intressant". Avdelningen, du ska inte alltid titta tillbaka...

Ojj, det projektet hade jag nästan glömt! Men, vad jag minns tyckte jag din musik var fantastiskt fin på den  :wub:

Tack Plinka! :) Jag tror kombon musik/konst var bäst! Din tavlor var jättefina, väldigt stämningsfulla! :) Musiken var bra då, vid senaste lyssningen hade den kanske inte åldrats med det "behag" jag trodde att den skulle göra...


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Chill med sköna landskap. Bra att du inte lagt musiken helt på hyllan.
Det finns många ljud att hämta här!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad John Isak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 281
  • Medelålders man med drömmar naggade i kanten
    • Visa profil
Tack Max! :) Jo, det finns väl en del ljud kvar i "lådan". ;)

Gick det bra med tidningarna?


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tidningarna ligger och väntar på mig. Är nu inne på tidningen Motor från motormännen, har ett gäng tidningar från 2005 c:a 10 kvar innan jag tar upp MM. Häftigt att ha läsning för en lång tid framöver. Det är som sötsaker, som jag kan ta fram lite då och då.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google