Forum > Färdiga produktioner
Henric - Stopp, stopp, stanna upp nu
MaxB:
Det är en clean prodd, låter bra om instrumenten och de är tajta så det räcker och blir över :rolleyes:
Jag får dock inte känslan av ett livegig. Skulle nästan önska att musikerna sliter och drar i takterna lite,
istället för att spela perfekt som jag upplever att de gör nu. Däremot tror jag inte jag har samma tanke
då Jerry Williams ställer sig framför bandet och sjunger med sitt slapeko. B)
Då tror jag upplevelsen är att det svänger skjortan!
En Hammond som hanteras med palmsmear och olika lesliehastigheter tror jag på
och blås önskar jag att jag skulle testa mer och kunna hantera,
så det tror jag också på.
Henric:
--- Citat från: egghuvud skrivet 08.01.2016, 18:52:06 ---Låter och svänger bra. Håller med Asti, hör nog mer blås än hammond på denna. Skulle jag kommentera något så är det väl att trummorna blir lite monotona när fillsen är de samma som återkommer. Tyckte att ljudet på tamburinen var lite fjuttigt också. Annars är det bra jobbat. :)
--- Slut citat ---
Försökt att spela in en brasssektion med ljud från en Roland Integra 7.....tambourinen har jag mest slängt dit, kanske är för svag...ska kolla det senare!
Henric
Henric:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 08.01.2016, 19:51:31 ---Jag dristar mig till att för en gångs dizza.... Trummorna o svänget överhuvudtaget låter varken bluesrock eller bra tycker jag. Automatkomp i en billigare Casio keyboard. :huh:
--- Slut citat ---
Dizza på du Nilsson! :lol:
Henric:
--- Citat från: MaxB skrivet 09.01.2016, 12:03:24 ---Det är en clean prodd, låter bra om instrumenten och de är tajta så det räcker och blir över :rolleyes:
Jag får dock inte känslan av ett livegig. Skulle nästan önska att musikerna sliter och drar i takterna lite,
istället för att spela perfekt som jag upplever att de gör nu. Däremot tror jag inte jag har samma tanke
då Jerry Williams ställer sig framför bandet och sjunger med sitt slapeko. B)
Då tror jag upplevelsen är att det svänger skjortan!
En Hammond som hanteras med palmsmear och olika lesliehastigheter tror jag på
och blås önskar jag att jag skulle testa mer och kunna hantera,
så det tror jag också på.
--- Slut citat ---
Det coola är att där är en 3-4 bpm skillnad mellan vers/refr och sticket och en kraftig tempominskning på slutet.....gjorde ett tempotrack för att få lite mer sug i sticket/slutet - bra att det inte märks för då hade det nog varit lite för stora temposkillnader! Min tanke med jälva live-grejen var väl mer typ en pianist en gitarrist osv...
Orgelns vara eller inte skjuts nog på framtiden, ska försöka komma igång med text/sång idag eller imorgon...
Henric
Henric:
Har försökt lägga dit en brass-sektion, grymt svårt att få det äkta och naturligt men ett tappert försök iaf!
Henric
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida