Forum > Färdiga produktioner
Henric - Stopp, stopp, stanna upp nu
Henric:
--- Citat från: zorrow skrivet 09.01.2016, 18:25:43 ---Lite mer jobb på trummorna och en sänkning av blåset skulle göra susen för svänget! Annars bra och avvägd ljudbild. :D
--- Slut citat ---
Har petat ner brasset något, svårt att veta var det ska hamna innan sången är på plats - själv reagerar jag inte över trummorna, tycker han lirar ett gött shuffle komp, möjligen kan man byta ut något fill för att få lite mer variation....ska kolla över det när jag fått texten och leadsången på plats!
Tack för kommentar!
Henric
Henric:
--- Citat från: HasseFX skrivet 09.01.2016, 18:28:47 ---Medhåll på att trummorna låter autokomp! Synd eftersom övriga instrument "vill" svänga... Kan funka på typ afterski-spelning när det är ett jädra drag i alla fall, men gör sig inte så bra på "platta"...
--- Slut citat ---
Jag tycker han lirar ett jäkligt gött shuffle komp med det rätta suget! Som någon skrev kanske jag skulle byta något fill för att få lite mera variation, ska skriva texten och spela in sången först iaf!
Tack för din kommentar!
Henric
Henric:
Låten har fått titel: "Stopp, stopp, stanna upp nu" och lite guturala läten fram till sticket!
Detta är första inspelningen jag använder min nya Roland Integra-7 med Rolands Super Natural ljud - pianoljudet och brassljuden har jag plockat därifrån! B)
Jag tror att brasset kommer att bli bra när sången kommer på, trumpeter speciellt spelar i mina öron ganska staccato i mindre sektioner....när sången är på plats ska jag med hjälp av volymautomation göra lite volymstegringar på dom längre tonerna är tanken.... :D
Ska fortsätta med textförfattandet, det absolut mest tråkiga i denna process!
Henric
Henric:
Texten är klar och leadsången är på plats!
Återstår solon och eventuellt lite mera lull-lull!
Henric
MaxB:
Din röst är klockren här.
Blåset vid 64 och 125 som ligger på höger sida kanske kan bli bättre med lite ambiens (kanske stereoreverb) för att låta
mindre plast? Hur är balansen förresten, ligger allt blås på höger sida?
Är det tänkt så eller blev det så?
Shysst med din röst på. Den ger den rätta karaktären! Funkar riktigt bra med texten!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida