Forum > Färdiga produktioner
Henric - Stopp, stopp, stanna upp nu
MaxB:
--- Citat från: Henric skrivet 09.01.2016, 13:14:30 ---Har försökt lägga dit en brass-sektion, grymt svårt att få det äkta och naturligt men ett tappert försök iaf!
--- Slut citat ---
Instämmer med att det är en ädel konst.
Saxofonerna kommer in rätt tycker jag.
Övriga bläckblåset spelade innan lite för mycket pianostaccato upplevde jag, sen är det blåsljudet inte av bästa kvalite eller vad man säger. Men kämpa på för att få det autentiskt
Gurano:
Bra spelat och bra nivåer, men jag tror/tycker att det är lite för stelt - ska det svänga behöver man enligt mig ta ut svängarna mer på instrument (lite mer frispel liksom) ... men det är ju så klart en smaksak. Blåset är väl sisådär tycker jag.
Kanske blir låten annorlunda med sång? - en bra och svängig sång kan nog rocka så att det gungar ordentligt.
/Gurano
zorrow:
Lite mer jobb på trummorna och en sänkning av blåset skulle göra susen för svänget! Annars bra och avvägd ljudbild. :D
HasseFX:
Medhåll på att trummorna låter autokomp! Synd eftersom övriga instrument "vill" svänga... Kan funka på typ afterski-spelning när det är ett jädra drag i alla fall, men gör sig inte så bra på "platta"...
Henric:
--- Citat från: Gurano skrivet 09.01.2016, 14:17:41 ---Bra spelat och bra nivåer, men jag tror/tycker att det är lite för stelt - ska det svänga behöver man enligt mig ta ut svängarna mer på instrument (lite mer frispel liksom) ... men det är ju så klart en smaksak. Blåset är väl sisådär tycker jag.
Kanske blir låten annorlunda med sång? - en bra och svängig sång kan nog rocka så att det gungar ordentligt.
/Gurano
--- Slut citat ---
Smaken är som baken, jag vill ha ett snortight shufflekomp som grund - otight shuffle är det värsta jag vet! Har sänkt brasset lite grand, svårt att veta var det ska vara efterso jag inte lagt någon sång på det partiet än - men det kommer! Jag tror brasset blir bra i ljudbilden när sången är på plats, ska skita ner det med lite Hammondorgel också - också lite mera gitarr mellan sångfraserna så småningom!
Tack för kommentar! Henric
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida