Forum > Demolåtar
SPACE - FAREWELL
Asti:
Vackert och vemodigt!
Håller med Max ang stråkarna. Det skulle förstärka om du kunde
få fram mer varierad volym, attack och utklingande av tonerna.
Kan säkert lösas delvis via expression-funktionen.
Fint!
/Asti
spacetrucker:
Tack :wub:
Dedär med cellon, problemet är jag inte vet hur en cellist (heter det så?) spelar, hur han/hon varierar volym och intensitet. Att variera volymen är ju lätt som en plätt, gäller bara att vet var och hur mycket... Tar gärna emot förslag, jag är ute på sju famnars vatten här :unsure:.
//Space
MaxB:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 30.12.2015, 12:45:36 ---Tack :wub:
Dedär med cellon, problemet är jag inte vet hur en cellist (heter det så?) spelar, hur han/hon varierar volym och intensitet. Att variera volymen är ju lätt som en plätt, gäller bara att vet var och hur mycket... Tar gärna emot förslag, jag är ute på sju famnars vatten här :unsure:.
//Space
--- Slut citat ---
Jag känner igen mig själv, då jag lyssnar på ditt cellospel. Jag kan inte bättre än så och vet inte hur det borde göras.
Minns en gång då jag var väldigt ung och en cellist spelade på en av mina låtar, då jag framförde den med gitarr och sång.
Jag var i sjunde himlen och njöt för fulla muggar. Det var då jag var hemma hos människor jag inte kände och sov över hos dem.
De bodde i ett hus eller ett kollektiv, som kallades Autogena Christiania och låg längst in i Christiania i Köpenhamn.
Thoose were the days!
zorrow:
Först och främst: Mycket vacker melodi. Jag tycker också att det finns en hel del känsla i framförandet vilket kanske inte alltid är så lätt med vst:er. Bra jobbat! Cellon är finfin men basen skulle jag vilja ha lite mer stabil i volym som en gedigen botten (grymt ljud i den btw). Trummorna kan få komma upp ett litet snäpp och varför inte lite ghost på virveln (men det kanske är jag som inte förstår musikstilen?). Gillar! :D
spacetrucker:
--- Citat från: zorrow skrivet 30.12.2015, 18:26:30 ---Först och främst: Mycket vacker melodi. Jag tycker också att det finns en hel del känsla i framförandet vilket kanske inte alltid är så lätt med vst:er. Bra jobbat! Cellon är finfin men basen skulle jag vilja ha lite mer stabil i volym som en gedigen botten (grymt ljud i den btw). Trummorna kan få komma upp ett litet snäpp och varför inte lite ghost på virveln (men det kanske är jag som inte förstår musikstilen?). Gillar! :D
--- Slut citat ---
Tack.
Både bas och cello (allt utom pianot faktiskt) är från Miroslav Philharmonic.
Trummornas volym fibblade jag fram och tillbaka med faktiskt... får väl fibbla lite mer :D
//Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida