Forum > Demolåtar

MaxB - The Harmonica - mitt munspelande i första halvan 31/12

<< < (2/3) > >>

Dividend:
Väldigt fina körer.

Men jag hade försökt maffa till dem (lite), kanske mer verb och förskjutningar mellan samma dubletter av samma stämmor (kansk 20ms elller så) Men det är jag.

Inte säkert att det funkar för dina syften dock.

MaxB:

--- Citat från: Dividend skrivet 31.12.2015, 02:28:32 ---Väldigt fina körer.

Men jag hade försökt maffa till dem (lite), kanske mer verb och förskjutningar mellan samma dubletter av samma stämmor (kansk 20ms elller så) Men det är jag.

Inte säkert att det funkar för dina syften dock.

--- Slut citat ---

Det är inte dubbletter nånstans utan alla stämmor är insjungna i separata tagningar. Däremot sjunger jag samma sak på vänster sida som på höger vilket innebär tio separata inspelade körspår som ger fem olika 'stämmor', i kören.

Dividend:
Jag menar att du kan ta godtyckligt antal stämmor och förskjuta dessa 10-20 eller 30ms från varandra och få effekten av att det är fler sångare...

Men, som sagt, det kanske inte är det syfte.

MaxB:

--- Citat från: Dividend skrivet 31.12.2015, 03:07:20 ---Jag menar att du kan ta godtyckligt antal stämmor och förskjuta dessa 10-20 eller 30ms från varandra och få effekten av att det är fler sångare...
Men, som sagt, det kanske inte är det syfte.

--- Slut citat ---

Aha nu fattar jag. Det kan ge fetare kör. Då skulle jag hellre sjunga nya stämmor så att alla är unika, som i en riktig kör. Men det har hittills fallit på att jag inte kan ha för många aktiva spår i datorn innan processorn går på knäna. Har begränsat min template i Cubase till drygt 20 spår. Får se om jag kan lägga till fler i kören, tack för tips !

MaxB:
Har nu fått klartecken från munspelsikonen Arman Sikiric att han är med på munspel, då det är dags.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion