Skön låt, visst finns det plats för fler instrument (bl.a. solo) Kören kunde kanske vara lite starkare enligt mina öron (högtalare)?
Skönt att du är tillbaka här Roffe! Hoppas du får inspiration att sätta igång med musik igen.
Ja, det är ett luftigt stycke så där finns många tomrum, möjliga att fylla. Men det är inte nödvändigt att fylla alla.
Dock vore det på sin plats med ett slappt solo, har jag tänkt mig.
Vad tror du Roffe om en saxofon som spelar en stilla sväng (melodin eller annat) från 132 sekunder till 153 eller rent av fortsätter med två sköna stämmor? Skulle det fungera så här eller ännu bättre om jag pitchar upp en version till tonarten Bb?
Gött sväng, får lite Totta Näslund vibbar! Kan bli bra detta! Tycker däremot att det behöver rensas upp en del ibland sångstämmorna på refrängen - känns rörigt och man vet inte riktigt var melodin är, känns som dom låga stämmorna är alldeles för starka och dom höga för låga iykwim.....gillar texten. Lite slidegitarr och en lagom distad hammond i bakgrunden kanske? 
Totta duger som vibbar. Håller med dig om rensning i kören. Hade många idéer om vad jag ville göra med kör och det är lite mycket och oklart vad som är huvudsak, i den gruppen nu. Där finns minst tre som sjunger samma sak med en oktav emellan och de är för starka i förhållande till de som sjunger Ooh eller Aah i stämmor. En hel del mish-mash i rörigheten. Finns nu på "att göra"-listan.
Texten är tänkt att låta innerlig och nära och jag tycker jag fått till det på de flesta ställena (inte helt nöjd med den första delen).
Kom nu på att det kanske räcker med att pitcha upp det första ordet 'väg' några cent.
En slapp slide på solodelen vill jag ha och hade egentligen tänkt ett litet intro, gärna med slide också. Får se om jag lägger till ett sånt.
Har redan nu en B4-Hammond med på valda ställen. Vill du att den ska vara distad istället?
Och nu då jag var ute på lunch-promenad och sjöng längs motortrafikleden var det sånt flyt i sången att jag skulle älska att komma hem och fixa vidare med låten. Typiskt att man idag ska arbeta till kl 17, vara hemma kl 18.30 och på väg med häst i släp kl 19. Kommer hem sent efter det.
JAG VILL GÖRA MUSIK NU!