Forum > Färdiga produktioner

Life (not included) - I'm used to loving you

<< < (4/4)

Elof:
Härlig låt, jag gillar rösten, men det är lite surt en del, synd.
Tycker att basljudet kanske kunde vara ett annat som inte är lika synth, kanske en fet riktig elbas, spelad av en människa.
Och kompet kunde vara lite mindre diskant så skulle sången kännas mer krispig och nära.
Gärna en fetare kagge och mer "kropp" i percussion.
Nu kanske jag uppfattas som bitter, men jag gillade verkligen låten, allting kan bli bättre, men allting är också smaksaker.
Grym låt :)

P3t3r:
Elof: Ljuden och soundet är ju som sagt smaksaker. Tror dock att jag har fått till det sound som jag vill ha, men visst kan det bli bättre! Att sången skulle vara sur har jag inte sett kommentarer om tidigare. Kan du ge exempel på var? (Har inte lagt märke till det själv). Riktig elbas kommer i andra låtar senare...  ;) Tack för dina åsikter!

Elof:
Det är verkligen inte så att hela låten är sur på nåt vis (det hör ju en döv apa), men vissa saker ligger lite under och det är lite tråkigt när det mesta är så bra i övrigt. Några exempel är stämman "timeless" vid 0:36, stämman "happy" (hoppas jag hörde rätt ord :)) vid 02:01 och stämman "days" vid 02:11. Jag är nog rätt kräsen, men säger iaf vad jag tycker. Jag tycker det är en härlig låt dock, utan tvekan.

Polpotkin:
+1 på surheten..
Det är faktiskt aaaaningen aaaningens surt här o där, men det ligger mest i stämmorna. Hoppas jag inte låter sur nu  ;)

P3t3r:
Ok, ska kolla på det!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion