Forum > Färdiga produktioner

Eddi - Corner of my soul -klar

<< < (4/7) > >>

MaxB:
Barn i spökhuset tycker jag är skönt.
Om jag får bestämma, korta ner det terapeutiska solot - det första man hör då sången tystnat.
Eventuellt skulle basen ha mer basferkvenser runt 80 Hz?

Edit: Jag låter ovanstående stå kvar men kan inte begripa vad jag försökte skriva på första raden - som telefonen autokorrektade på detta sätt...

Marsall:
Skön sång o närhet i låten håller kvar lyssnaren fint.. :) Liite för dov o bullrigt ljud på sången ..småfinesser kvar ändå . Liite mer crisp o reverb ..Only Little men du är där snart B)

Eddi:

--- Citat från: Asti skrivet 25.12.2015, 09:53:49 ---Lyssnar på paddan i julklappslurar, men det bryter varje lyssning
Efter ca 45 sekunder.  :angry:
Låter soft och skönt så långt...
Får återkomma längre fram!
/Asti

--- Slut citat ---
Ja jobbigt med paddor o wifi vissa låtar går bra rakt igenom men de flesta startar om på typ hälftten hela tiden. Hoppas du kan lyssna på hela nån gång :)

--- Citat från: Fuzzbub skrivet 25.12.2015, 11:11:23 ---Skön låt Eddi.  Jag gillar när du sjunger sådär mörkt och med känsla som du gör.    Jag förstår att du kämpar med ljudbilden för det finns grejor men det är svårt att sätta fingret på!  Det låter inte alls dåligt men du förstår...  Kanske skära bort liiite i det över basregistret i sången(?).  Jag vettitusan.  Du får experimentera.  Låten håller hög klass hur som!    /Fuzz

--- Slut citat ---
Tack Fuzzen jag tror inte min röst är så enkel att behandla får ta det på en höft typ, tänkte göra nåt innan den får anses som klar, oklart vad dock. Tack för lyss o tyck :D

--- Citat från: MaxB skrivet 25.12.2015, 16:45:04 ---Barn i spökhuset tycker jag är skönt.
Om jag får bestämma, korta ner det terapeutiska solot - det första man hör då sången tystnat.
Eventuellt skulle basen ha mer basferkvenser runt 80 Hz?

Edit: Jag låter ovanstående stå kvar men kan inte begripa vad jag försökte skriva på första raden - som telefonen autokorrektade på detta sätt...

--- Slut citat ---
Intressant första rad trodde det var julwiskeyn som talade, och vadå korta ner solot det går ju inte eller...?

--- Citat från: Marsall skrivet 25.12.2015, 21:54:45 ---Skön sång o närhet i låten håller kvar lyssnaren fint.. :) Liite för dov o bullrigt ljud på sången ..småfinesser kvar ändå . Liite mer crisp o reverb ..Only Little men du är där snart B)

--- Slut citat ---
Haha ok en röst för mer reverb OCH närhet hm.. Som sagt gör en sista mix innan den läggs upp på färdiga. Tack för lyss o tyck Marsallen :D

Eddi:
Nu får den vara klart - jag tror inte jag kan fixa bättre mix i alla fall :unsure:

Henric:
Skön låt, gillar din baryton röst! Testa att minska kompressionen något på sången så får du mer dynamik och slipper en del vassa essljud.....har du lagt på någon de-esser på leadsången?

Gitarrerna som kommer in efter versen tycker jag kan få lite mer efterklang för att hamna lite mer in i mixen....

Detta är mina högst personliga åsikter märk väl!  :D

Mvh Henric

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion