Forum > Färdiga produktioner

Asti - Help

<< < (5/6) > >>

zorrow:
Snyggt! Men många av dina egna alster du lagt upp tycker jag är bättre än eller i klass med vad Beatles åstadkom. Svårt att jämföra på grund av annan tidålder, jag vet. Men du gör grymt bra låtar själv med sound som påminner om svunnen tid (fast i modern tappning). Tyvärr en liten sågning men också en hyllning till ditt eget låtskrivande och musikalitet!

Asti:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 18.12.2015, 16:26:32 ---Jag är ett stort Beatles-freak och tycker det är lite kul att du valt en av dom i mitt tycke sämsta låtarna dom gjort. Har aldrig förstått vad det är som var så bra med den här låten. Du gör dock en skön version av den och i mitt tycke intressantare att lyssna på än originalet. Några B:n och P:en som smäller till fult på sina ställen (en snabb fade-in på dessa brukar rätta till det). en del smack-ljud här och där också. Bas-stämman som kommer in på refrängen tycker jag ligger för starkt och kanske även borde skäras lite med highpass-filter. Sen skulle det vara kul att få höra den där staccatostråken på refrängerna dubbad med en kazoo som spelar unisont ( jo, jag menar allvar)  :)
Top notch as always!
Micke

--- Slut citat ---
Jag har alltid gillat Help, mest beroende på stämsången och den "nedgående" gitarren i refrängen.
Ska se över b-/p- och smackljuden du nämner! Ska också försöka fixa basstämman i refrängen!
Kazoon ska definitivt testas!  :)
Tack för feedback och tips Micke!
/Asti

Asti:

--- Citat från: Dividend skrivet 18.12.2015, 17:56:42 ---Tyckte det var svårlyssnat. Kanske för den deppiga ansatsen som inte överensstämmer med min uppfattning av originalet. :)
Annars tyckte jag det lät rymdigt och luftigt på alla sätt och vis och bra sjunget. Kanske kolla över de saker jonnerstone nämner?

--- Slut citat ---
Låten är som jag uppfattat det ett nödrop från Lennon, som inte mådde så bra då...
Här ville jag få till en lugnare, men fortfarande lite nedstämd och desperat känsla.
Kul att du gillar min sång! Jo, jag ska kolla upp de saker jonnerstone tar upp!
Tack för feedback Per!
/Asti

Asti:

--- Citat från: zorrow skrivet 18.12.2015, 22:08:22 ---Snyggt! Men många av dina egna alster du lagt upp tycker jag är bättre än eller i klass med vad Beatles åstadkom. Svårt att jämföra på grund av annan tidålder, jag vet. Men du gör grymt bra låtar själv med sound som påminner om svunnen tid (fast i modern tappning). Tyvärr en liten sågning men också en hyllning till ditt eget låtskrivande och musikalitet!

--- Slut citat ---
Roligt att du tycker det är snyggt!
Jag är ett stort Beatles-fan och min musikaliska "fostran" är starkt präglad av Beatles.
Mina låtar kommer aldrig i närheten av deras genialitet, men jag blir naturligtvis oerhört
Smickrad av dina ord.  :) Vi har ju nu förstås mycket större möjligheter att få till en
Snygg ljudbild än vad dom hade på 60-talet, men deras låtskrivande tillsammans med
Deras suveräna sång är oerhört svårslaget. Tycker det är kul att göra personliga tolkningar
Av deras låtar eftersom man kan dom utan och innan och haft dom i huvet i 50 år. :)
Det är ju en sorts kärleksförklaring till deras musik. Nog svamlat!  :D
Tack för din feedback och alltför generösa omdömen!
/Asti

Rattlesnake:
Jag gillar det här.Snygg instrumentering med tramporgeln(?) och stråk till gitarren. Tempot är inte för långsamt för mig, det hade kunnat sänkas än mer.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion