Forum > Färdiga produktioner

Asti - Help

<< < (4/6) > >>

Eddi:
Måste säga att det är en kul grej att göra covers av Beatles i egen tappning - jag blir riktigt sugen på det vet inte riktigt vilken låt ännu dock - men tack för inspirationen.  :D

Asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 18.12.2015, 05:49:44 ---Måste säga att det är en kul grej att göra covers av Beatles i egen tappning - jag blir riktigt sugen på det vet inte riktigt vilken låt ännu dock - men tack för inspirationen.  :D

--- Slut citat ---
Kanske kunde va ett bra festivaltema?
"Personlig tolkning av valfri Beatles-låt"...

Eddi:

--- Citat från: Asti skrivet 18.12.2015, 07:26:52 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 18.12.2015, 05:49:44 ---Måste säga att det är en kul grej att göra covers av Beatles i egen tappning - jag blir riktigt sugen på det vet inte riktigt vilken låt ännu dock - men tack för inspirationen.  :D

--- Slut citat ---
Kanske kunde va ett bra festivaltema?
"Personlig tolkning av valfri Beatles-låt"...

--- Slut citat ---
Absolut :)

jonnerstone:
Jag är ett stort Beatles-freak och tycker det är lite kul att du valt en av dom i mitt tycke sämsta låtarna dom gjort. Har aldrig förstått vad det är som var så bra med den här låten. Du gör dock en skön version av den och i mitt tycke intressantare att lyssna på än originalet. Några B:n och P:en som smäller till fult på sina ställen (en snabb fade-in på dessa brukar rätta till det). en del smack-ljud här och där också. Bas-stämman som kommer in på refrängen tycker jag ligger för starkt och kanske även borde skäras lite med highpass-filter. Sen skulle det vara kul att få höra den där staccatostråken på refrängerna dubbad med en kazoo som spelar unisont ( jo, jag menar allvar)  :)

Top notch as always!

Micke

Dividend:
Tyckte det var svårlyssnat. Kanske för den deppiga ansatsen som inte överensstämmer med min uppfattning av originalet. :)

Annars tyckte jag det lät rymdigt och luftigt på alla sätt och vis och bra sjunget. Kanske kolla över de saker jonnerstone nämner?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion