Forum > Färdiga produktioner

Asti - Help

<< < (3/6) > >>

1up:
Vilken skön ljudbild, öppet, varmt och stort, man känner igen sig i Beatles original, fast med original touche.

Får mig att reflektera kring likhet i mood som luciasånger, det lite dämpade även om tempot inte är jättelågt. Körernas stämmor är vackra, slutet lite snopet kort kanske. Men hamnade i en skön stämning under lyssningen till denna.

Bra gjort. :)

Asti:

--- Citat från: 1up skrivet 14.12.2015, 22:43:49 ---Vilken skön ljudbild, öppet, varmt och stort, man känner igen sig i Beatles original, fast med original touche.

Får mig att reflektera kring likhet i mood som luciasånger, det lite dämpade även om tempot inte är jättelågt. Körernas stämmor är vackra, slutet lite snopet kort kanske. Men hamnade i en skön stämning under lyssningen till denna.

Bra gjort. :)

--- Slut citat ---
Du har uppfattat låten precis så som jag hoppades!  :o
Ville få fram en mjuk, akustisk tolkning med fokus på stämsång.
Vad gäller slutet glömde jag bort hur låten ska sluta,
Men funderar på att lägga till det... :)
Tack för din feedback!
/Asti

MOMA:
En eloge för den ensamma cello (?) stämman. Snyggt plockat från harmonierna som George och Paul sjöng i backing körerna way back when.
Håller just på med en vurpa på en mix av Eleanor Rigby som även den är redigt annorlunda än originalet, om jag hinner runt kan den dyka upp framåt jul :)

Kul att höra på detta !

MOMA

Fuzzbub:

--- Citat från: Asti skrivet 14.12.2015, 18:01:33 ---
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 13.12.2015, 11:32:06 ---Jaaeuååää.   Du gör det bra och det låter bra MEN det är ju Beatles - the Holy grail liksom...      /Fuzz

--- Slut citat ---
Har ofta funderat på att göra en version av Help,
Och hade väl från början tänkt mig en släpig version med
Trummor, elbas och elgitarrer, men så blev det alltså inte!  :)
Jag tycker nog man kan göra egna versioner av Beatles-låtar,
Men det har man ju så klart rätt att tycka vad man vill om...
Tack för din kommentar och kul att du ändå tycker det låter bra fast med reservationer!  :D
/Asti

--- Slut citat ---

Jo det är klart att man kan (och får!) göra egna tolkningar av Beatles. I mitt tycke är det dock nästan omöjligt att få det riktigt bra, fast du har gjort en egen personlig tolkning som ju blir intressantare att lyssna till än ett rent plagiat s.a.s.    Vem vet, jag kanske ger mig på ngn. Beatlesfavorit också vad det lider!  :)   /Fuzz

Asti:

--- Citat från: MOMA skrivet 17.12.2015, 11:04:38 ---En eloge för den ensamma cello (?) stämman. Snyggt plockat från harmonierna som George och Paul sjöng i backing körerna way back when.
Håller just på med en vurpa på en mix av Eleanor Rigby som även den är redigt annorlunda än originalet, om jag hinner runt kan den dyka upp framåt jul :)
Kul att höra på detta !
MOMA

--- Slut citat ---
Ville som sagt göra en akustisk version och då tyckte jag cellon passade in.
Försökte hitta sångstämmor från originalet, men klarade inte att sjunga vissa.. :wacko:
Dom går så f-t högt ibland!  :) Och det skulle ju vara en annorlunda version, så jag
Tyckte det kunde funka ändå...
Eleanor Rigby är en annan låt jag har funderat på att spela in, men också i en
Annorlunda version. Blir spännande att höra din version!  :)
Tack för din feedback!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion